Gå til innhold

eheim 1048 problem

Anbefalte innlegg

hei jeg har nylig kjøpt en eheim 1048 pumpe som du kobler i stikkontakten ...

og jeg har problemer med høyt støy med den ..fikk mail fra buttikken jeg kjøpte den om hvorda fikse problemet men i mitt tilfelle finket ikke dette.

link til hvordan de mente jeg skulle løse problemet

eheim 1048

men dette funket ikke ...jeg har prøvd fram og tilbake for å finne ut av det ... har en aquastream xt ultra pumpe osså som jeg opnet opp for å sjekke hva forskjellen inni var og det var så å si liten ... jeg prøvde å bytte akselen over i den nye pumpen min som lager støy men den bråket like mye fordi om så jeg aner rett og slett ikke hva som lager den ekstreme vibrerende lyden.

det som er enda rarere er at når jeg putter den i vann så bråker den ikke forda er ikke baktrykket på pumpen så stor men når jeg putter fingen forrran og dekker til en av opningene litterganne så begynner lyden. så jeg tenkte kan det vere at jeg har for lang loop for pumpen eller at pumpen ikke er ment for 3/8 id men litt større som 1/2?

jeg er tomm for ideer så kansje noen har erfaringer med disse pumpene eller noe som kan hjelpe meg.

jeg har osså testet å bruke 2 pumper i loopen for sjekke om det var for tunkt for den ene pumpen å dytte vannet men den laget samme lyd da osså har lest den skal bare kunne dytte 1,4 m vannsøyle men ultra pumpen min skal klare 4,2. ultrapumpen min klarer det fint aleine uten noe problem og siden jeg prøvde med begge pumpene i loopen skulle vel ikke det max vannsøyle den klarer å dytte vere problemet

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror problemet mitt kan vere lignende som han her klarte å fikse ... men hver gang jeg klarer å tømme den for luft i vann så funker den men i det jeg tar den opp og monterer den i loopen min er ikke det like lett å bare ta av dekselet for å slippe ut den luften som blir liggende i pumpen:S så da har jeg enda et nytt problem

Lenke til kommentar

jeg har begge pumpene i loopen nå men den som bråker er av ... loopen er tomm for luft men i det jeg starter den bråkete pumpen bobler det med luft i loopen så det virker som pumpen tar inn luft en eller annen plass

hvor vet jeg ikke :s

Lenke til kommentar

prøvde pumpen i en bøtte med bare vannkabel koblet til ..enten suger denne pumpen max eller så vet ikke jeg kansje den kan brukest til kjøle bare cpu med en singel radiator.

i allefall her er noen bilder av hva jeg testem om den klarte.

den feilet hardt på begge disse 2 den klarte skubbe vannet gjennom men den bråket noe sykt selv om den var nedsenket i vann og flowraten kunne sees at ikke var noe å skyte av

bilde1

bilde2

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...