Gå til innhold

Hva er en fornuftig pris på et Canon 350D?

Anbefalte innlegg

Hei! Dama har tenkt å selge sitt Canon 350D til fordel for et Nikon, da hun hadde tenkt å låne linsene mine osv. Hva er en fornuftig pris å selge det for? Kameraet er ca 1,5 år og er i perfekt stand. Det som følger med kameraet er ei original Canon-veske, minnebrikke(1gb), og kit linsa(18-55mm). Tenkte kanskje rundt 3000 kroner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært linket til to eksempler for et par uker siden, og de stod til 2000 og 2100 på Finn. Men det er jo en god tanke. Så kan hun kjøpe din D80 og du kan kjøpe en brukt D200. Det blir noen få tusenlapper, men det er verdt det. Begge to får glimrende og kompatible kameraer.

Lenke til kommentar

Tja. Det koster faktisk 3000 nytt i dag, så halv pris er å overdrive en del. Bildekvaliteten er ikke dårligere enn noen nye modeller i samme klasse. Marginalt dårligere enn 450D kanskje, men ikke dårligere enn 400D. Optikken derimot er ganske slapp, men 400D leveres jo med samme zoom. Jeg synes det er verdt 2000, men hadde naturligvis foretrukket et rent hus uten optikk til - la oss si 17 til 1800. Men da må det følge med cd med programvare. Kabler og bruksanvisninger er ikke halvparten så viktig som den cd-en. For den er faktisk ganske viktig. Godsaker som DPP gjør den uunnværlig for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...