Iceman22 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hei, satt på nytt K&N luftfilter idag og jeg hadde gledet meg for å få bedre lyd, men sanheten er at jeg ikke merket noe forskell Filteret er av den typen som man putter i filterboksen (trykk på bildet) og ikke den runde typen som er på de universale. Hva kan være årsaken at det ikke er noe bedre lyd? Av det jeg har lest og sett er at K&N er best og gir alltid bra lyd... Kan det være sånn at jeg kjøpt feil og at det bare kommer bra lyd fra de "runde typene" ? Endret 12. juli 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Årsakten til at du ikke får høyere lyd er rett og slett fordi alt som skal dempe lyden av lufta som suges inn fortsatt er montert... Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Men da ser jeg ikke noen annen utvei en å lage hull på bunnen av filterboksen så at lyden kan gå ut, er det eneste utveien og er det garantert at jeg får bedre lyd hvis jeg gjennomfører dette? Endret 12. juli 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du har kun kjøpt et innsatsfilter, som strengt talt ikke skal gi noe forskjell i lyd i det hele tatt. Innsatsfiltret sitter inni boksen der det gamle fabrikkfiltret satt, ergo dempes fortsatt mye av lyden. Om du ønsker grommere lyd må du kjøpet et komplett "cone"-kit, da får du omtrent noe som tilsvarer et helt åpent innsug, og en betraktelig dypere lyd. Skjønner ikke helt hvor du skal lage hull? Så lenge filtret er mellom innsuget og inntaket vil lyden fortsatt være nokså moderat. Om det hjelper å lage et ekstra hull på undersiden skal jeg ikke si sikkert, men jeg har mine tvil. Dessuten kan du da også risikere at du blir å suge inn varmluft fra motoren, noe du absolutt ikke vil - dessuten vil det komme en del mer (alt er relativt) "skjit" om du borer et hull, da det som regel er et grovt filter der innsugsslangen starter. Hva enn du gjør, må du for all del ikke lage et hull på "feilsiden" av filtret - forhåpentligvis er dette åpenbart, men jeg nevner det likevel. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Mener å huske at Magne (PC^2007) gjorde noe slikt noe, skal skjekke. Edit: Stemmer det, se litt ned i denne topicen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776491 Endret 13. juli 2008 av Wickedlike Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Om du ønsker grommere lyd må du kjøpet et komplett "cone"-kit kit meg her og kit meg der... Kjøp bare et universalt k&n/green/apexi/biltema/whatever filter og sett på. Unødvendig å betale masse for noe man egentlig kan få til like bra selv. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Sant nok, ble ikke helt riktig formulert. Jeg påstår selvsagt ikke at det er eneste måten man kan få grommere lyd på ... Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Fra Til Til (Tatt fra PC^2007 sitt topic) Gjør noe sånt så burde det bli bra lyd i kjerra. Endret 13. juli 2008 av Wickedlike Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Det er så billig på ebay nå så er det ikke bedre å kjøpe et slikt kit istedenfor? Endret 13. juli 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jo, for da slipper du å ødelegge orginal luftfilterboksen også. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg ser noe alvorlig galt med det luftfiltret du poster Wickedlike. Fordi hvorfor i all verden har han sagd av toppen også? Da vil det jo komme en god del luft som går rett inn i innsuget som ikke går gjennom filtret ... ergo massevis av drit inne i sylindrene. Sliter garantert mye på motoren. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 I værste fall kan den skjære seg. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Føler meg dum som har kjøpt dette, glad jeg ikke ga 870kr for hva den koster i Norge... Er litt fristene og ta vekk den delen under filterboksen, men er det garantert at jeg får bedre lyd versus åpen luftfilter? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er mulig det er jeg som tar feil her, men er ikke mindre lyd (les: støy) bedre? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg liker best å høre en fin lyd når jeg trår på gassen, men dere voksne mener visst det motsatte... Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Føler meg dum som har kjøpt dette, glad jeg ikke ga 870kr for hva den koster i Norge...Er litt fristene og ta vekk den delen under filterboksen, men er det garantert at jeg får bedre lyd versus åpen luftfilter? Hvordan bil har du ? Men vil nok ganske så sikkert gi en god del bedre (grommere, grovere) lyd ja. Men om du har en såpass ny bil at du har garanti vill jeg ikke gjort dette. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Føler meg dum som har kjøpt dette, glad jeg ikke ga 870kr for hva den koster i Norge...Er litt fristene og ta vekk den delen under filterboksen, men er det garantert at jeg får bedre lyd versus åpen luftfilter? Hvordan bil har du ? Men vil nok ganske så sikkert gi en god del bedre (grommere, grovere) lyd ja. Men om du har en såpass ny bil at du har garanti vill jeg ikke gjort dette. Celica t20 1996.... er fornøyd med lyden på bakpotta men motoren må jeg gjøre noe med.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ville kanskje fått tak i et annet filter da, når du skal selge den igjen kan den tape seg litt hvis du har gjort noe "jalla mekk" med den. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kjøp en annen luftfilterboks hos en hugger feks da vettu, så modder du den å prøver Da har du originalt også hvis det ikke blir noe bra Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er da sikkert ikke så mange sånne biler på huggeren, men det er kanskje samme på mange gamle toyotaer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå