seny Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Heisann! Jeg låner modemet til onkelen min som er bortreist. Skal låne den i 2 mnd ca. Problemet mitt er da at jeg ikke får kobla meg opp til internett med modemet hans hjemme hos meg... modemet jeg låner av han er av leverandøren "Get" og heter "Motorola SB5100E SURFboard Cable Modem".... har kobla opp riktig direkte til min pc... lys på modemet som lyser er: -Power -Recive (blinker) -PC/ACTIVITY har prøvd alt mulig rart som dratt ut kabel, trykka på standby-knappen osv... Håper noen kan hjelpe meg! Mvh. Seny Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har du leverandøren hjem til deg fra før av? Lenke til kommentar
seny Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Har du leverandøren hjem til deg fra før av? Jeg har internett fra telenor fra før av ja....men tenkte at modemet fra get ville funke, men ser dårlig ut med det noen forslag på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Tviler det går, Hvert abonnement har sin port en leverandør må sette opp i ditt lokale tlf-sentral. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det vil nok ikke funke nei Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Funker dårlig med Kabel-modem på ADSL-nett ja Lenke til kommentar
seny Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 hmm... er litt usikker nå :/ nå har jeg 2 modemer hjemme..1 min egen (telenor) og en jeg låner av onkelen min som er fra get... det jeg lurer på er om det er mulig at jeg har "egen" internett....at min pc kun bruker modemet fra get og de andre pcene i huset bruker telenor sitt modem.... er det mulig? mener det har funka tidligere? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hvorfor låner du kabel-modem når du har ADSL fra Telenor fra før? Hvis du trenger internett på flere PCer hvorfor skaffer du deg ikke heller en egen router og deler på Telenor-linja? Tviler på om det bare er å ta med seg modemet fra et sted til et annet (kabel-modemet fra GET fungerer selvfølgelig bare på det samme kabel nettet hvor det egentlig hører hjemme). Mulig det vil kunne funke hvis du er tilkoblet samme kabel-TV nett som den du låner fra, men det er garantert et brudd på vilkårene til GET uansett. Har du kabel-TV fra GET (for du har vel ikke forsøkt å koble kabel-modemet til telefonlinjen, skjønner ikke helt hvordan du evt. kan få til det men...)? Endret 12. juli 2008 av Pengu Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det vil som sagt IKKE funke med et GET modem i en ADSL kontakt fra Telenor. Men er du sikker på at det ikke kanskje er en router du har lånt med deg? Hvis det er snakk om 2 modem, hvordan hadde du tenkt å koble disse i én ADSL kontakt? Hvordan gjorde du det den gangen det funket? Lenke til kommentar
seny Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 sist så kobla onkelen min opp med en tv-kabel....prøvde dette men gikk ikke... er ganske sikker på at det er modem jeg har...men ser ut som det ikke funker Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Med mindre dere har både Telenor og Get vil det nok ikke det nei... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 1) Boksen fra GET er etter det navnet du oppgir beregnet til å kobles til GET's kabel-TV uttak via en egen splitter (fra GET). 2) Ditt Telenormodem benytter ADSL og kobles til telefonlinjen inn i huste via en splitter som første punkt. Har du bare GET-boksen kan du glemme å koble denne til TV-uttaket ditt. Om det i det hele tatt er mulig å flytte GET internettutstyr fra en adresse til en annen adresse i kabel-TV verden må andre uttale seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå