Gå til innhold

Mulig å lage hotkey for rotering av Windows?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg nettopp en ny Eizo 22" skjerm og driver en del med bilderedigering.

Den har muligheten til å snues på slik at du kan jobbe i høyden, og dette kunne vært nyttig for arbeid med høydebilder.

Det jeg lurer på er om det går an å sette denne rotasjonsmuligheten i Windows på en hotkey. Slik at jeg slipper å klikke meg igjennom masse faner på egenskaper for skjermkortet mitt.

Det krevdes faktisk rundt åtte klikke før jeg fikk rotert Windows, og dette er frastøtende når skjermen i seg selv er så lett å snu fram og tilbake. Noen som har en Eizo skjerm, eller roterbar skjerm som bruker denne funksjonaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg kjøpte meg nettopp en ny Eizo 22" skjerm og driver en del med bilderedigering.

Den har muligheten til å snues på slik at du kan jobbe i høyden, og dette kunne vært nyttig for arbeid med høydebilder.

Det jeg lurer på er om det går an å sette denne rotasjonsmuligheten i Windows på en hotkey. Slik at jeg slipper å klikke meg igjennom masse faner på egenskaper for skjermkortet mitt.

Det krevdes faktisk rundt åtte klikke før jeg fikk rotert Windows, og dette er frastøtende når skjermen i seg selv er så lett å snu fram og tilbake. Noen som har en Eizo skjerm, eller roterbar skjerm som bruker denne funksjonaliteten?

I ATI Catalyst Control Center er denne funksjonen kjapt tilgjengeleg ved å høgreklikka på ATI-ikonet. Kanskje Nvidia har noko liknande også?

Lenke til kommentar

Merkelig dette. Jeg fikk det faktisk til med Nview properties. Der kunne man sette egne hotkeys. Men når jeg endret disse så gikk det ikke lengere. Og når jeg restartet PC'en måtte jeg faktisk inn og laste Nview programmet til skrivebordet.

Det er visst to forskjellige ting, uten at jeg skjønner hvorfor, du har Nvidias kontrollpanel, og Nview...?

Igjen, har ikke Eiza skjermen en sensor eller noe som registrerer at den snus? Så ikke noe om dette i manualen.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...