Keiseren av Grønland Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei! Jeg kjøpte meg nettopp en ny Eizo 22" skjerm og driver en del med bilderedigering. Den har muligheten til å snues på slik at du kan jobbe i høyden, og dette kunne vært nyttig for arbeid med høydebilder. Det jeg lurer på er om det går an å sette denne rotasjonsmuligheten i Windows på en hotkey. Slik at jeg slipper å klikke meg igjennom masse faner på egenskaper for skjermkortet mitt. Det krevdes faktisk rundt åtte klikke før jeg fikk rotert Windows, og dette er frastøtende når skjermen i seg selv er så lett å snu fram og tilbake. Noen som har en Eizo skjerm, eller roterbar skjerm som bruker denne funksjonaliteten? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei!Jeg kjøpte meg nettopp en ny Eizo 22" skjerm og driver en del med bilderedigering. Den har muligheten til å snues på slik at du kan jobbe i høyden, og dette kunne vært nyttig for arbeid med høydebilder. Det jeg lurer på er om det går an å sette denne rotasjonsmuligheten i Windows på en hotkey. Slik at jeg slipper å klikke meg igjennom masse faner på egenskaper for skjermkortet mitt. Det krevdes faktisk rundt åtte klikke før jeg fikk rotert Windows, og dette er frastøtende når skjermen i seg selv er så lett å snu fram og tilbake. Noen som har en Eizo skjerm, eller roterbar skjerm som bruker denne funksjonaliteten? I ATI Catalyst Control Center er denne funksjonen kjapt tilgjengeleg ved å høgreklikka på ATI-ikonet. Kanskje Nvidia har noko liknande også? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Ah glemte å si det. Jeg har Xfx Geforce 7800 GTX. Jeg lurte litt på om det var mulig å lage forskjellige profiler for skjermkortet, men kan ikke si jeg fant denne funksjonen igjen. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Merkelig dette. Jeg fikk det faktisk til med Nview properties. Der kunne man sette egne hotkeys. Men når jeg endret disse så gikk det ikke lengere. Og når jeg restartet PC'en måtte jeg faktisk inn og laste Nview programmet til skrivebordet. Det er visst to forskjellige ting, uten at jeg skjønner hvorfor, du har Nvidias kontrollpanel, og Nview...? Igjen, har ikke Eiza skjermen en sensor eller noe som registrerer at den snus? Så ikke noe om dette i manualen. Endret 13. juli 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå