Nimrad Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei! Jeg har nettopp kjøpt Pentax K20D med et 16-45 f4 objektiv. Er for så vidt fornøyd med objektivet utenom når det gjelder lysstyrken. Det skal så lite til før jeg må ned i lukkertider under 60 at jeg er lei. Jeg lurer derfor litt på om det finnes noen lignende, bra objektiv i rundt samme prisklasse som er litt raskere? Eller må jeg opp i 16-50 f2,8? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei! Jeg har nettopp kjøpt Pentax K20D med et 16-45 f4 objektiv. Er for så vidt fornøyd med objektivet utenom når det gjelder lysstyrken. Det skal så lite til før jeg må ned i lukkertider under 60 at jeg er lei. Jeg lurer derfor litt på om det finnes noen lignende, bra objektiv i rundt samme prisklasse som er litt raskere? Eller må jeg opp i 16-50 f2,8? Fra f4 til 2.8, vil du knappt merke noko forskjell i lukkertida, det eg meiner du bør vurdere er lyssterk fastopptikk. sjekk denne linken for å sjå eit utvalg fastopptikk til pentax. Eg misunner litt fastoptikkutvalget til dere pentaxanere, mye fint i den parken ja. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du må opp i 16-50 hvis du samtidig vil ha noe som matcher den glimrende 16-45 i optisk ytelse og byggkvalitet. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Som du vet, har jeg DA 16-45mm f/4 selv. kan anbefale å ta en titt på FA 35mm f/2 og FA 50mm f/1,4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå