Gå til innhold

3 bilder av et gatestrøk i Porsgrunn

Anbefalte innlegg

Hei!!:)

Legger inn tre bilder av et gatestrøk i Porsgrunn her og lurer på om de er bra. Vil gjerne vite hva som kan gjøres bedre og hva som allerede er bra med bildene.

Bilde Nr1 er tatt med:

ISO-400

f/3,5

1/100 sec

Bilde Nr2 er tatt med:

ISO-100

f/5,6

1/80 sec

Bilde Nr.3 er tatt med:

ISO-100

f/5,6

1/100 sec

Takk til alle som svarer;)

post-166230-1215883558_thumb.jpg

post-166230-1215883599_thumb.jpg

post-166230-1215883647_thumb.jpg

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte nr 2 best, liker svart-hvitt bilder av gamle murbygninger. Her har du en bra svart hvitt konverting med dyp nok svart nivå og bra kontrast. Jeg ville ha prøvd å fiksa litt på himmelen og den mer mørk, men det er ikke sikkert at det er mulig.

Lenke til kommentar

Først av alt bør du lese igjennom reglene for posting av bilder i BK.

Jeg er ingen ekspert på denne typen bilder men gjør et forsøk.

Bilde nr 1

Litt lite linjer, den ene som er der deler bildet i to og jeg synes ikke det fungerer så bra. Den skarpe skyggen til venstre i bilder er heller ikke så behagelig men mere forstyrrende. Dog liker jeg selve motivet. Men tror du kunne prøv noen mere spennede vinkler og komposisjon her.

Bilde nr 2

Også her finner jeg lite som drar meg inn i bildet. Blir lissom aldri spesielt spennende. Skyggen til høyre ødelegger endel. Vinduet til venstre som er kuttet halveis ødelegger også.

Bilde nr 3

Vil si at dette er det beste av alle 3. Mer spennede godsaker for mine øyne her. Men også her er det endel linjer som blir brutt.

Samlet sett vil jeg si du er inne på rett spor, teknisk er det bra kvalitet. Men du bør tenke mere over linjer og komposisjon å bli mere bevist.

Men så er jeg som sagt ikke ekspert. Jeg synes de fleste bilder av bygninger er kjedelige ;)

Lenke til kommentar

Det første synes jeg ikke noe om, men det andre liker jeg godt. Det siste er det jeg har mest lyst til å like, men de fallende linjene er ikke harmoniske. Det er synd, fordi motivet er meget bra. Kanskje bildet blir bedre når jeg har tenkt meg om, men kombinasjonen av fortegning og vinkel gjør at du får et problem som er umulig å rette opp. Det er på grunn av at jeg tror du har croppet bort mye til høyre i bildet. Stemmer det?

Derfor sitter jeg igjen med det andre bildet. Det er fordi det ikke lider under de tekniske problemene som gjør at det siste faller gjennom. Vinkelen gjør at de optiske svakhetene ikke blir synlige, og det er avgjørende for min konklusjon. Men jeg skulle likt at du hadde lykkes bedre med det siste, for egentlig er det beste bildet ditt litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fotograf, men jeg likte bilde 3 veldig godt. Noen småting som ødelegger litt desverre. Tenker da på lys/refleksjoner og detaljer i vinduene. Kanskje ikke så lett å unngå da.

Kan jeg få vite hvor i Porsgrunn bildene er tatt forresten?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

PMnormal: Lurte på om du kunne forklare meg hva du mente med at "de fallende linjene er ikke harmoniske" skjønte ikke det helt.

L4r5: Synes det var litt vanskelig å forklare hvor i porsgrunn det var så jeg legger til et kart.

post-166230-1215938883_thumb.jpg

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar

Det er sannelig det lengste noen har gått i å avsløre sine locations.

Fallende linjer er når linjene i bildet (kanten av veggen, for eksempel) faller på vei ned fra toppen, altså ikke er rette i forhold til sidene på bildet. Her er det et problem med det. Linjene faller ikke likt, og kan derfor ikke retttes opp.

Jeg vil derfor kalle dem uharmoniske, i og med at de ikke harmoniserer med linjene på motsatt side av bildet.

Lenke til kommentar
Det er sannelig det lengste noen har gått i å avsløre sine locations.

Fallende linjer er når linjene i bildet (kanten av veggen, for eksempel) faller på vei ned fra toppen, altså ikke er rette i forhold til sidene på bildet. Her er det et problem med det. Linjene faller ikke likt, og kan derfor ikke retttes opp.

Jeg vil derfor kalle dem uharmoniske, i og med at de ikke harmoniserer med linjene på motsatt side av bildet.

OK, skjønte det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...