Gå til innhold

Trådløs ruter og ustabil nett-tilgang

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skiftet ut min gamle ruter med en ny, fordi den gamle var ustabil og etterhvert nektet meg tilgang til noe som helst.

Jeg har ADSL, Telenor online som leverandør, og linja er fin, har fått den testet.

Har et Thomson SpeedTouch 510i modem (ikke rutermodem), som virker ok. Self-test er ok, og når jeg kopler den stasjonære pc'en rett på modemet, har jeg nett-tilgang uten problemer.

Min nye ruter er et Jensen airlink 89300, trådløs. Har satt det opp slik manualen sa, ganske greit, og kom på nett med både stasjonær og et par bærbare med trådløst. Men med jevne mellomrom mister jeg tilgangen til enten det trådløse nettet, eller jeg får bare lokal tilgang og ikke Internett-tilgang. Det skjer med ujevne mellomrom, men ofte i løpet av en dag. Det må være noe med oppsettet jeg har gjort feil, men hva? Har ikke lyst til å begynne å fikle med oppsettet føre jeg er rimelig sikker på hva som kan være årsaken.

Tone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at Jensen relativt nylig har kommet med en firmwareoppdatering til denne routeren (ver. 1.20) så sjekk om du har denne først og oppgrader hvis nødvendig.

Takk for rådet! Jeg lastet ned siste versjon av firmware og oppgraderte, og endte med å miste tilgangen til de fleste nettsider. Har nå satt ruteren tilbake til fabrikkstandard og kjørt oppsettet på nytt, og er der jeg var....

Det vil si - min stasjonære pc og min bærebare pc har faktisk hatt stabil kontakt siden i går formiddag, mens min datters mac kun klarer å logge seg på det trådløse nettet, og så blir kastet ut / kun lokal tilgang hv ert 5. minutt. Den laster ned nettsider utrolig tregt (før de fem minuttene er ute...)

Stemningen i heimen er til å ta og føle på https://www.diskusjon.no/style_images/main_...icons/icon9.gif

Hva er det med oppsettet jeg ikke har klart å fikse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...