PMnormal Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Disse stillasbeinene åpenbarte seg på vei hjem fra Rema 1000 for et par timer siden. Det var heldigvis nær hjemmet så jeg fikk hentet kamera. Jeg var litt begrenset mht hvor nær jeg kunne komme, så jeg brukte både 28, 50 og 105mm for å ta bilder av dem. Den versjonen jeg viser her er tatt med Nikkor 105mm f/2,5 på f/8. Det var vanskelig å plukke ut hvilket utsnitt jeg skulle velge å presentere, men dette bildet stakk seg ut etter en stund studering av resultatene. Ellers likte jeg de som ble tatt med 28mm også, men det får holde med et bilde. De imellom må jeg studere litt til før jeg vet om jeg lager en serie med tre forskjellige utsnitt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Gamlefar still going strong.Da mener jeg den foten i mitten Er produsert siden 70 tallet en gang. Heldig med skyggene der,hadde du det i tankene. Et par timer før eller etter.så tror jeg skyggene kunne ha ødelagt bildet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Det hadde jeg i tankene, ja. Det var så kraftige skygger at jeg måtte balansere dem litt allerede da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Tenkte meg det ja. Synes du har fått et fint utsnitt der,passe hulter og bulter uten og bli forstyrrende. Eneste jeg kunne likt og gjort om.er kanskje å fylle med svart det ene hullet som det er litt gult i,ser ut som en igjemglemt anleggshjelm. tror ikke det vil ødelegge bildet da du har svarte hull ellers i bildet. Blir til at øynene hele tiden sniker seg bort dit Edit: etter og sett engang til på bildet,så blir det kanskje forstyrrende og fylle det med svart "ødelegger dybden",tone ned det gule kanskje ? Endret 12. juli 2008 av Nautica Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det ga faktisk assosiasjoner tidlig 1900-tall - kubisme - Picasso Det er noen som SER omgivelsene ja, til og med på vei fra Rema 1000...som jeg passererer daglig, uten å SE slikt, må lære meg å se..... RandiA Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Som vanlig er dine bilder vanskelige for utrente øyne Men ja jeg liker det. Det kunne fort blitt rotete men på en eller annen måte klarer du å få dette til å bli stramt å behagelig. Farger og kontraster er jo nær det perfekte. Av en eller annen grunn for jeg lyst på ost. Aner ikke hvorfor Bildet minner meg også ubehaglig på at jeg må male ferdig den ene høye veggen på huset i sommer Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg fikk som Randi assosiasjoner til Picasso pga av alle kantene som er fremtredende. Ideen er meget god og har i tillegg ditt særpreg i form av rustne, gamle elementer. Jeg syns at slike bilder hadde vært enda bedre med mer kontrast og punch i fargene. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Herlig bilde med perfekt DOF og farger. Jeg liker spesielt godt alle sirklene vi ser. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kunne sett for meg dette i en serie hengene på en café. Det ble litt mye å forholde mitt trøtte hode til akkurat nå, men tar en titt på det igjen. Fint fargespill. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 En fin jarlsbergost Her er det mye å se på, men ikke ubehagelig mye. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Syns det blir litt kjedelig, litt for simpelt. Mangler liksom et punkt for interesse. Det er også heller ikke mye dybdeforskjell i bildet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ble alt for rotete for mine øyne, men fin fargekontrast mellom rustfarge og blå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Syns det blir litt kjedelig, litt for simpelt. Mangler liksom et punkt for interesse. Det er også heller ikke mye dybdeforskjell i bildet. Det måtte jo komme før eller siden. Kritikk tåler jeg, for det er langtfra alle som kan like mine bilder. De er ofte monotone som et verk av Phillip Glass, som er en musikalsk inspirasjonskilde for meg. Om det er kjedelig er vel opp til øynene som ser, og det er et tegn på at jeg har gjort noe riktig nå enkelte ikke liker dem. Jeg vil tro at min stil er et eksempel på elsk/hat. Så da er alt i sin skjønneste orden for meg. Men hva mener du med simpelt? Jeg regner med at du mener enkelt, men det er jo ikke sikkert. Simpelt kan jo også bety mindreverdig. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Syns det blir litt kjedelig, litt for simpelt. Mangler liksom et punkt for interesse. Det er også heller ikke mye dybdeforskjell i bildet. Det måtte jo komme før eller siden. Kritikk tåler jeg, for det er langtfra alle som kan like mine bilder. De er ofte monotone som et verk av Phillip Glass, som er en musikalsk inspirasjonskilde for meg. Om det er kjedelig er vel opp til øynene som ser, og det er et tegn på at jeg har gjort noe riktig nå enkelte ikke liker dem. Jeg vil tro at min stil er et eksempel på elsk/hat. Så da er alt i sin skjønneste orden for meg. Men hva mener du med simpelt? Jeg regner med at du mener enkelt, men det er jo ikke sikkert. Simpelt kan jo også bety mindreverdig. Jeg mente ikke mindreverdig. Det jeg mente er at hva som ofte gjør et bilde interresant er hvordan de forskjellige elementene går mot hverandre. Bakgrunn og forgrunn for eksempel. Her er det noe som mangler for min del. Det jeg liker er at du er bevisst på det du gjør. Du har din egen stil og bruker virkemidler bevisst. Du har et mål med bildene dine. Fortsett å gjør det du liker:) Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Nok et typisk PM bilde (et utsagn som førøvrig skal tolkes i beste mening). Bildet er for meg dekorativt. Med det mener jeg at form og farge danner en helhet som øynene mine liker. At jeg må kikke to ganger for å se hva det faktisk er, trekker og i positiv retning. Når jeg har konstantert det "figurative" legger jeg det bak meg og fortsetter å nyte farge og form. (Håper det gav mening). Teknisk har ikke jeg noe å utsette ihvertfall. Stiller meg i den flokken som liker det. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hadde vært knall printet på lærret og hengt på veggen. Hadde passet bra i stuen min. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for gode kritikker. Randi: Jeg glemte å nevne at jeg selvfølgelig finner en del inspirasjon fra kubister som Picasso og Braque, selv om de har gjemt noe figurativt inni en kubistisk teknikk. Mens jeg må bruke ting som er figurative i utgangspunktet. Men kanskje jeg løser problemet en gang. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 ...... Mens jeg må bruke ting som er figurative i utgangspunktet. Men kanskje jeg løser problemet en gang. Jo, du tenker nok videre i samme baner du har begynt...synes egentlig du har utviklet din egen stil som er ganskje gjennomtenkt..det tror jeg er viktig for de fleste med noe kunstnerisk talent, man finner jo likevel mye variasjon i motivene, til tross for en gjennomgående stilart, for å si det slik... RandiA Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Likte linjene og 3D følelsen. Dette bilde kan jeg like. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du tar bilder i en helt annen sjanger enn meg iallefall, men jeg kan godt sette meg ned å se på bilder av denne typen også. Se på linjene, fargene og komposisjon osv. Du ser nok ting som jeg selv ikke legger merke til. Skal prøve å legge merke til slike motiv selv etterhvert. Kan jo forøvrige legge til at jeg likte Decline of a culture serien din veldig godt, den er til inspirasjon og gir meg nye ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå