konduktans Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Skal oppgradere serveren min og vil som tittel sier ha ny PSU, HK og CPU. Jeg trenger ikke noe hard core greier, men noe som funker greit til server(altså er holdbart) Har kabinett, skjermkort og DDR2 ram fra før av, i tillegg til 3x IDE-disker og IDE CD-rom. Noen forslag? Jeg trenger kanskje ikke å si at jeg vil ha det så billig som overhodet mulig? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hva slags tjenester skal serveren kjøre? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Vet ikke enda. Har null erfaringer med servere, så får se hva det blir til. Men tipper på fildeling over nett og lokalt. Kanskje streaming av video, hvis det blir nødvendig(men det er tvilsomt). Holder AMD Athlon XP2000 til det? Hvor mye ram burde det være i en slik? Har 512 fra før i den pc-en jeg har nå, og har to stk 512 brikker liggende. Men tror ihvertfall en av de er defekte. Burde jeg sette i mer? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Vet ikke enda. Har null erfaringer med servere, så får se hva det blir til. Men tipper på fildeling over nett og lokalt. Kanskje streaming av video, hvis det blir nødvendig(men det er tvilsomt). Holder AMD Athlon XP2000 til det? Hvor mye ram burde det være i en slik? Har 512 fra før i den pc-en jeg har nå, og har to stk 512 brikker liggende. Men tror ihvertfall en av de er defekte. Burde jeg sette i mer? En ren filserver trenger ikke det store på verken minne eller cpu, 2000+ og 512 skal fungere fint. Edit: Da tenker jeg forsåvidt på linux, skal du kjøre win ville jeg kanskje satsa på litt mer minne. Endret 23. juli 2008 av TriNitroToluen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå