Gå til innhold

Bytte leverandør og beholde nummer i ventetiden?

Anbefalte innlegg

etter å ha sittet hele natta i forran oslo-s kunne jeg endelig sette fingra mine i den nye, vidunderlige, iPhonen.

Da jeg bestilte abonomentet spurte den snille damen bak kassa om jeg ville beholde mitt gamle abonoment, noe jeg takket pent ja til. Jeg ble videre informert om at det ville ta 2 uker å flytte abonomentet fra netcom til telenor, men at jeg kunne kjøpe et netcom kontantkort og bruke iPhone

fra dag en.

Mitt store spørsmål nå er om jeg med kontantkort får bruke mitt gamle nummer mens jeg venter?

Beklager for dårlige emnetitler og feilposter, og takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter å ha sittet hele natta i forran oslo-s kunne jeg endelig sette fingra mine i den nye, vidunderlige, iPhonen.

Da jeg bestilte abonomentet spurte den snille damen bak kassa om jeg ville beholde mitt gamle abonoment, noe jeg takket pent ja til. Jeg ble videre informert om at det ville ta 2 uker å flytte abonomentet fra netcom til telenor, men at jeg kunne kjøpe et netcom kontantkort og bruke iPhone

fra dag en.

Mitt store spørsmål nå er om jeg med kontantkort får bruke mitt gamle nummer mens jeg venter?

Beklager for dårlige emnetitler og feilposter, og takker for svar.

Først og fremts gratulerer med ny telefon :)

Regner med at du mener at du flytter ditt nummer fra Telenor til Netcom. Denne porteringen tar vanligvis rundt en 2 uker.

Du vil ikke få ditt gamle nummer på ett evt. kontantkort. Damen bak disken foreslo dette som en løsning slik at du skulle ha en mulighet til å bruke den nye telefonen din frem til ditt gamle nummer er portert over til Netcom.

God helg PB-)

Lenke til kommentar
En kompis av meg ringte inn til Telenor og ba om "hurtig portering". En kar hos Telenor sendte mail til Netcom og iløpet av 15 min kunne han ta ibruk Netcom kortet med sitt gamle nummer. Det er vel noe bedre enn 11 dager :)

Det er ikke noe man gjør vanligvis, kun i spesielle tilfeller.

F.eks. da noen av de mindre operatørene gikk konkurs. :)

Lenke til kommentar
De kan klare det på 15 min??? Også bruker de vanligvis 2 uker!!! De er ikke veldig opptatt av service disse teleselskapene :mad:

Les tråden Datating postet link til. Det handler ikke om service, det handler om lover og regler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...