knegg Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Kjøpte ein billig sak til 120 KR til ein Linux maskin med ubuntu 8.04 ein CD følgte med drivera, med på CD'n er ei eiga mappe som heite LINUX - inni den va to mappe med komprimerte file korleis instalera med desse? har pakka dei ut til skrivebord men no veit eg ikkje kva eg skal gjere lenger.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Fortell oss heller hva slags nettverkkort du kjøpte. Da blir det litt enklere å hjelpe deg ... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Når det gjelder linux-drivere, så er det som regel siste utvei å legge inn driverne som finnes på CDen. Er kortet godt støttet, følger driverne allerede med. Hvis ikke, så kan du banne på at du finner noe bedre et eller annet sted på nettet. Fortell hva slags kort det er, og legg helst med en output av kommandoen 'lsusb' i terminalen, så blir det litt lettere å hjelpe til med hva som er den beste fremgangsmåten. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 ASUS wl-167G USB2.0 WLAN adapter Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Den bruker en Ralink-chip. Det burde ikke være noe behov for å bruke noen annen driver enn den som kommer med standard linux-kjerne. Driveren heter rt2x00. Lenke til kommentar
AndreasLie Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) spør her siden det handler om det samme. Jeg er helt noob på linux så veldig fint om dere svarer detaljert Installerte linux mce på maskina mi igår og etter installasjonen satte jeg i linksys WUSB300N wlan donglen min, men ingen ting skjedde. Hvordan installerer jeg den? er vant til windows så jeg vet ikke om man kan finne noe form for enhetsbehandling i linux for enkelt å installere driver feks. Har driveren på en sub stick for jeg har mista cden.. Tusen takk for svar Endret 12. juli 2008 av AndreasLie Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 AndreasLie: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=530772 Har du noen problemer, lag en egen tråd. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 argh, hadde gløymt heile PC'n og tråden min. men finst det nokon lette tutorials med bilde for n00bs for å klare å instalere og konfigurere saken? kansje du kan hjelpe meg..? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Sett inn donglen i usb-porten, åpne en terminal og bruk kommandoen sudo dmesg. Kopier det du får på skjermen hit. dmesg er et program som brukes for å se hva som skjer i kjernebufferet, og gjør at vi kan se hva som skjer på maskinen når du f.eks. plugger i usb-donglen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå