Munty Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg har lenge irritert meg over at jeg har 4Gb ram i dataen min som jeg ikke får fullt utbytte av. Jeg har i dag Vista ultimate 32-bit. Jeg fikk også høre at den nye SP1 til Vista kunne kjøre 4GB ram. Jeg får kun opp på Velkomstsenter at jeg har 4GB ram men i sånn liten finesse på sidepanelet står det bare 2,8GB ram. Er det for eksempel mulig å oppgradere 32-bit til 64-bit uten å reinstallere alt? Eller få 4GB ram til 32-bit vrsionen? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du må reinstallere for å bytte fra 32 til 64 bit.. 32 bit skal vel kunne utnytte ca 3,2 GB ram egentlig? Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 med 32bit kan du ha 4gb ram totalt... altså minus grafikkminne og alle andre ting. Hvor mye du har igjen til RAM kommer altså an på hvilken maskinvare du har Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Uff... Det blir kjipt å måtte reinstallere igjen! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Uff... Det blir kjipt å måtte reinstallere igjen! ja, men du burde hatt 64-bit fra starten.. det burde alle som har tanker om kansje å oppgradere til 4GB minne(eller mer). selv skal jeg kjøpe vista 64-bit og jeg tenker å erstatte to av mine 1GB brikker med to 2GB brikker, da prisen er så lav..(totalt 6GB). kansje unødvendig men de 2GB jeg skal erstatte er så dårlig at jeg må neset gjøre det sånn, for å gjøre opp for plagen jeg har påført PC-en.. Endret 13. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er en ting til du må ha. Hovedkortet må ha minst 8GB address space , og du må ha en opsjon i BIOS for å enable memory remapping av MMIO. Den kan også hete 32bits OS/64Bits OS. Uten det er man like langt - selv med Vista64 - snakker av erfaring . Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) En ting jeg snublet over på BIOS når jeg så rundt etter Memory var at SLI ready memory var disabled. Jeg tenkte jeg kunne aktivere det men så hoppet det opp en meny over alle måtene jeg kunne aktivere det på. Har to skjermkort i SLI og veit ikke stort om SLI klar RAM så det må vel ha noe med det å gjøre! (Tenkte jeg) Noen som veit hva slags aktivering jeg skal bruke? EDIT: Aktivering eller modus eller wtf... Endret 14. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 SLI ready memory er vel ment om DDR2 minnet ditt har såkalte EPP profiler lagret. Enable dette kan gi deg litt mere snertne timings (hvis du har EPP moduler) , men systemet kan også bli ustabilt. En mere dypgående artikkel du kan lese her: http://www.legitreviews.com/article/345/1/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå