-kai- Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hei! Kjøpte nylig en 40'' full HD Samsung (LE40M86BCX). Så frem til å spille litt Nintendo 8-bit på denne, men ser at det blir irriterende rykninger i bildet når jeg spiller. Bildet rykker opp og ned en snau cm hvert sekund. Helt umulig å spille med uten å bli svimmel og kvalm. Har prøvd med tre ulike 8-bit-konsoller (SCN, FRA, USA), med tre ulike tilkoblinger (SCART, RGB, Antenne). Det er samme problemet med Super Nintendo. Samme problem starter også opp når jeg starter gamle spill fra Wii Virtual Consolle. Konsoller fra generasjonen etter; altså bla.a Nintendo64 og PlayStation1 kjører uten problemer. Tipper TV'en av en eller annen grunn ikke klarer å kjøre den lave oppløsningen på disse gamle konsollene smertefritt. Noen som har noen tips, evt. har opplevd det samme? Tror jeg har prøvd alt av bildeinstillinger på TV'en, men kom gjerne med konkrete tips. Finnes det ellers kanskje en eller annen adapter som kan hindre disse problemene? - - - Edit: Ser at andre har samme problem på andre forum. Et svar som blir gitt og som skal hjelpe er å stille mhz. Hvordan gjør man dette på Samsung-TV (alle har ca samme menysystem)? Kan man gjøre det på SCART/RGB-kanalene på noen måte? Et annet svar er å bruke komponentkabel. Dette er greit nok på Wii, men er det noen måte å koble gamle konsoller til via dette? Finnes det kanskje en helt annen type adapter som kan hjelpe? Andre forslag? Endret 12. juli 2008 av -kai- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå