Gå til innhold

Et nytt liv på landet?

Anbefalte innlegg

Heisann forumet. Jeg og en god kamerat har begge fått avslag på de skolene vi ønsket å komme inn på. Begge to bor i Oslo og har fylt 16 år.

Vi kom plutselig på i det vi cruisa rundt i den nye amazonen til Håkon (kameraten) at vi begge har lyst til å gjøre noe nytt, og komme oss utenlands/utenbys. Først tenkte vi på 1 år som utvekslingstudent e.l. men at det ble litt mye, og at vi egentlig ikke hadde spesielt lyst til det sånn som ting er nå.

Vi satt litt å snakka om hytter og da Håkon snakka om at vi måtte ta oss en ny tur til hytta mi snart kom vi på at det egentlig hadde vært veldig artig å tatt et år på en lokal videregående skole ved hytta som ligger 1,5t fra Oslo. Tankene gikk og det endte med at vi satt å drømmetekte begge to. Hvorfor i all verden skulle vi ikke ta oss 1 år utenbys? Få oss en jobb i bygda begge to. Bussen går til oslo flere ganger om dagen så om vi skulle ønske å ta oss en tur til byen hadde ikke det blitt noe problem. Pengestøtte hjemmefra hadde nok blitt litt av også.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med regler angående å bo by på hytte, men om mulighetene for å få seg en postkasse der evt. få omregistrert den til et hus så hadde det vært ypperlig. Jeg vet at ideen høres utrolig usæriøs og impulsiv ut men om man bare må betale for mat/strøm hadde en deltidsjobb + bortebostipend holdt.

Hva syntes dere om ideen? Kjenner dere, eller har dere hørt om noen som har gjort noe lignende noen gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...