Gå til innhold

Trenger ny bærbar: God byggkvalitet til en fornuftig pris!

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå til høsten trenger jeg en ny studie-PC, en bærbar. Kjøpte en rimelig Dell bærbar til 6000 i fjor, men den ser ut som jeg har hatt den med på større militæroperasjoner og ørkenvandringer, plastdekselet er så ripet og stygt at det nesten er litt flaut.

Har en fortsatt kurant stasjonær spill-PC (8800GTX 768mb etc.) så har ikke noe behov for en bærbar som verken takler spill, videoredigering eller har dvd-spiller/brenner. Klarer den å kjøre office og vise youtube-videoer, er jeg fornøyd.

Men, jeg vil IKKE ha plastikk og jeg vil ha en PC som kjennes solid og er av høy byggkvalitet. Stikkord for meg her er forsåvidt aliminium, kanskje litt lær, og godt design.

Syns Macbook Air'en ser bra ut, men har behov for mer enn 2-2,5t batterilevetid, særlig når batteriet ikke er utskiftbart.. Jeg trenger en bærbar jeg kan stole på at vil holde det gående i over 3 timer også om et års tid(i word, gjerne med redusert lysstyrke).

Med andre ord, hva jeg ønsker:

- God byggkvalitet

- Minst mulig plast, fortrinnsvis aliminium/lær og liknende

- God design

- 3 timer+ batterilevetid

- Under 1,5kg

- 10" - 13'*" skjerm

Hva som er irrelevant:

- Alt over 1ghz CPU

- Skjermkort, klarer den å scrolle 2d-tekst jevnt i native oppløsning på skjermen er jeg fornøyd

- Alt over 10gig HDD, jeg trenger nok til Vista Business, Office 07 student(08?) og plass til tekstdokumenter.

- Alt over 1gig minne

Prismessig vil jeg jo helst ha den under 10 000, men kan gå opp til 12 000 hvis jeg absolutt må. Jo billigere jo bedre.

Hadde gått helt greit med innmaten i en eee over på en design-bærbar, må ikke nødvendigvis ha win/off, men er tydeligvis ikke bare enkelt dette.

Setter kjempestor pris på gode forslag! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...