care1337 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Yah. Kjøpte tre stk Asus P5KPL-VM - socket 775 med Intel E8400 som CPU. Skulle til å montere den første maskinen. Men når alt var montert, og jeg startet maskinen. Kom det røyk rett opp fra undersiden av SATA-kontaktene. Jeg kuttet strømmen umidlertbart, tenkte at dette måtte være et defekt hovedkort. Prøvde så å montere nytt hovedkort - og denne gang monterte jeg del for del mens jeg sjekka at alt virket. Monterte CPU og vifte. Skrudde på og ingen røyk kom. Puttet i minnebrikka. Ingen røyk. Men når SATA-kablene til harddisk og dvd-brenner ble koblet på. Ja da svei hovedkort nummer to også. Nå har jeg kun et hovedkort igjen av denne modellen. Jeg må bestille to nye, men samme modell? ehe.. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 2 ting kan være feil her. Hovedkort, eller så sender du strøm til jord i kabinettet ditt. Sjekk at det ikke har kontakt med metallet i kabinettet ditt og hovedkortet. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Husker det kom røyk fra mitt hovedkort da jeg satte sammen min nåværende PC. Viste seg at jeg hadde glemt skruene som hevet hovedkortet fra kabinettet. Men jeg oppdaget fort feilen, satte på skruene, sa en bønn til alle religioner som eksisterer og startet maskinen. Alt gikk heldigvis bra til slutt. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Mmm. har selvfølgelig husket skruene som hever hovedkortet. Jeg trur kanskje det kan være PSU`n som er defekt? Litt merkelig at dette har skjedd to ganger på samme plass? Heh. Alle gode ting er tre heter det. Skal prøve med maskin nummer tre litt senere. Da med ny PSU så får jeg krysse fingrene. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ødelagt SATA-kabel med overledning? Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Ødelagt SATA-kabel med overledning? Brukte de samme SATA-kablene på en annen maskin, gikk fint det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå