Gå til innhold

Fem ting som hates med Apple - Hentet fra artikkel

Anbefalte innlegg

1. iTunes.

Åtte kroner per låt kan vi leve med. Men kombinasjonen DRM-beskyttet musikk i stusselig 128Kbps kvalitet er for audiofile nordmenn omtrent det samme som en direkte oppfordring til å installere en torrentklient som lar deg laste ned Apple Lossless…

2. Format-mas.

Og mens vi først er i gang: Hvorfor blir fortsatt alle iPod-brukere som ønsker å spille av videofiler av DivX, XviD og WMV-format tvunget til å konvertere filene sine før de kan bli spilt av via iTunes? Dette er plagsomt.

3. Prisene.

Det er allerede skrevet side opp og side ned om hvor dyr iPhone-mobilen blir, så det kan vi like godt la ligge her.

Men alle Apple-eiere som har prøvd å oppdatere harddisken eller utvide minnet på sin bærbare MacBook vet hva vi prater om. Vil du øke minnet på MacBook Proen din fra 2 til 4 GB så lopper de deg uten blygsel for rundt 1.500 kroner. Til sammenligning fås en tilsvarende minnebrikke for PC-folket fra 320 kroner…

Og hvorfor koster fortsatt den største utgaven av iPod Touch 3.800 kroner? Det er en gåte.

4. Apple-TV.

Dette var boksen som skulle revolusjonere TVen din, og halleluja-ropene fra Apple-menigheten gjallet gjennom eteren når den ble lansert.

Men hva gjør den egentlig, bortsette fra å være liten og lydløs? Fint lite faktisk.

For det første er navnet misvisende, den har jo ingen TV-tuner. Strengt tatt lar den deg bare se på videoklipp og vise digitalbilder i stua. Og det er ikke akkurat noen revolusjon. Men det stopper ikke der heller: For å kunne spille av innholdet ditt må også alt innholdet være lagret i iTunes-biblioteket ditt. Og siden iTunes bare aksepterer video-filer i to formater, nemlig MPEG-4 og H.264, kan du altså bare glemme å spille av andre klipp uten å gå via en endeløs konverteringsprosess. Håpløst.

5. Apple-fanboys.

Og selvsagt irriterer vi oss også over de fanatiske fanboysene, mange av dem har nemlig en tendens til å oppføre seg som gladkristne evangelister på misjoneringsferd. For tro det eller ei: Du blir ikke automatisk kul selv om du har brukt 20.000 kroner på den ultratynne MacBook Air. Strengt tatt ser du bare litt teit ut, ettersom du må ha ryggsekk for å bære med deg alt ekstrautstyret den ribbede Air-utgaven tvang deg til å kjøpe.

Vel folkens, med det var dagens sutring overstått. Resten av dagen skal vi bruke til leke med vår nye iPhone, Apple-hatet stikker nok ikke så dypt allikevel.

Hentet fra http://www.dingz.no/php/art.php?id=779419

Jeg har aldri eid et Apple-produkt før, men har alltid hatt planer om et produkt i fremtiden. Så, stemmer dette som står? Noen som er enige? Uenige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presonlig så ville jeg ALDRI funnet på å kjøpe en mac. Den er rett og slett bare for dyr for hva den tilbyr.Jeg har iPod, og som det står i artikkelen så er det pain å bruke iTunes til allt mulig. Konvertere og allt mulig crap :hrm:

Heldigvis kan man ihvertfall spille av musikken på iPoden på Linux pcer (altså uten at musikken ligger på den pcen) men dessverre må jeg si at det er veldig få som jeg kjenner som har Linux og det er veldig unødvendig å gjøre det så vansklig...

Jeg må si meg enig i alle punktene i posten over. Og fanboysene er irriterende, spesielt når de skal ha dem så mye bedre enn det de egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...