Gå til innhold

Siste Ipod touch oppgradering - alt innhold borte

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, etter jeg kjørte siste oppdatering for ipod/ipod touch, virker det som om Itunes (oh how I loathe thee) har slettet ALT innholdet på selve enheten (Ipod Touch 16gb). Er det noen som har peiling på om dette er tapt for alltid, eller lar det seg gjøre å få det tilbake? Jeg har jo selvfølgelig en del av musikken etc. liggende, men en del er kopiert over fra andre maskiner etc.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itunes er lagt opp sånn at du må beholde musikkfilene i biblioteket om du har tenkt å synce ipoden igjen. De må ikke bare være i biblioteket, men må også være huket av. Om du har fjernet filene fra biblioteket eller de ikke er huket av, vil Itunes fjerne de fra Ipoden ved neste oppdatering.

Det er mulig det går å omgå dette, men da må du la være å synce på vanlig måte.

Så det som har skjedd med deg er helt etter oppskriften.

Lenke til kommentar

En oppskrift som forøvrig er helt forferdelig!!!!

Jeg har synchet musikk manuelt fra to forskjellige maskiner og nå har altså firmware oppdateringen slettet alt multimediainnhold! Under oppdateringen sto det at innhold ble backet opp. Er det noe sted man kan hente det tilbake eller må jeg nå finne all musikken og slikt på nytt. Kraftig minus in my book Apple!!! Synchingen i iTunes er ikke helt god uansett. Om man vil legge til flere bilder må man synche og slette alle bilder som allerede ligger på disk? helt utrolig... Om man vil adde noen bilder bare da og ikke synche over helt på nytt. Hva pokker gjør man da?

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Apple vil nok ha det sånn, antar jeg. Nettopp for å gjøre det vanskelig å "låne" musikk av naboen.

Jeg har forøvrig hjulpet en Ipod eier med å få ut innhold av en eldre Ipod. Du kopierer ut Control mappa (heter noe annet, men du finner den). Der finner du et virvar av foldere med filer som heter noe helt annet enn låtnavn. Flytt alle filene til et annet sted, og så åpner du de med et musikkbibliotek som kan rename filer. mp3tag eller noe sånt. Media Monkey fungerer sikkert også. Deretter renamer du samtlige filer, og håper at taggene inne i filene er OK. Har du ikke tagger (noen gir filene navn, men glemmer å tagge), så er all informasjon borte.

Jeg har sett advarsler om at databasen på Ipoden kan tenkes å bli korrupt om man gjør dette. Tror det gikk bra med den jeg gjorde det med.

Men moralen må være - skal du beholde musikk, må du ikke bruke Ipoden til oppbevaring. For den del må du aldri ha musikk bare oppbevart på en MP3 spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...