Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HIS HD4870 Problem

Anbefalte innlegg

Fikk mitt HIS HD4870 kort i posten idag - og var lykkelig over å endelig kunne bytte ut mitt gamel 7950GX2 kort. Etter jeg hadde avinstallert NVidia drivere og skrudd av maskinen - satte jeg det inn, og koblet til de 2 dediserte 6 pin kontaktene så det fikk nok strøm.

Kortet startet fint opp, og kom seg inn i windows uten problemer. Da jeg først var inne installerete jeg HIS driverne og valgte oppløsningen jeg ville ha. Etter en reboot var alt perfekt og nå skulle jeg endelig få prøvd et spill.

Fyrte opp Age of Conan som alltid har hakket ut av en annen verden og alt fløt helt sykt bra. Alt sto på LOW quality så bestemte meg for å sette på HIGH.

Når dette var gjort og jeg trykket APPLY - frøs hele skjermen og viste kolonner med rare farger nedover. Det var ikkeno annet å gjøre enn å starte maskinen på nytt. Skjermkortet viste ikke lenger noe skjermbildet på oppstarten av maskinen og ingenting fungerte.

Etter å ha skrudd av og på maskinen 10-12 ganger viste den plutselig bilde, og alle bokstavene var helt fucka og farger og tearings overalt. Etter en 10-12 forsøk til viste den endelig vanlig bilde, men klarte ikke laste windows. Dette var det siste jeg så av et bilde, og kortet må nå bli returnert. GDDR5 anyone? :(

Tar gjerne imot tips om noen vet hva som kan være galt.

Har Antec 750w psu med 2 dediserte 6pin GFX kontakter, E8400 CPU, Asus P5B hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om visuelle artifacts viser seg til og med før windows har loadet (ved POST for eksempel), så kan det ikek ha noe med værken windows, drivere eller noe annet software, rett og slett fordi ingen av disse tingene har enda blitt lastet inn i systemet enda.

Desverre så kan dette høres ut som et defekt kort ja, eller evt. overoppheting. Har du sjekket at viften ikke sitter fast, og at kjøleren har god kontakt? Det ville raskt forklart hvorfor problemet først oppstå når du presset kortet i 3D en liten stund.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det rare er jo at alt fungerte fint. helt til jeg trykket på HIGH i AoC - Jeg monitorerte hvor varmt kortet var pga jeg hadde lest om det, og GPU var ikke på mer enn 55grader da alt fucka seg. Men poenget er at først var det artifacts allerede i bios, 10-12 tries senere var alt fint, men den klarte ikke laste windows. Fungerer helt fett med mitt gamle 7950gx2 kort dog.

har lest endel og sett at det er endel 4870 kort som bare har dødd uten noen form for ytre påvirkninger. Kjøte tilogmed en overpriset PSU for å få spilt i helga, oh well :(

Lenke til kommentar
Det rare er jo at alt fungerte fint. helt til jeg trykket på HIGH i AoC - Jeg monitorerte hvor varmt kortet var pga jeg hadde lest om det, og GPU var ikke på mer enn 55grader da alt fucka seg. Men poenget er at først var det artifacts allerede i bios, 10-12 tries senere var alt fint, men den klarte ikke laste windows. Fungerer helt fett med mitt gamle 7950gx2 kort dog.

har lest endel og sett at det er endel 4870 kort som bare har dødd uten noen form for ytre påvirkninger. Kjøte tilogmed en overpriset PSU for å få spilt i helga, oh well :(

Vilken windows kjører du ?

Kjørte win vista 64 og hadde masse bugs i hotfix driveren.

Instalerte da 8.6 driveren til 3870 og alt ble bra !

Gå inn i sikker modus og avinstalere driveren .

Endret av Mantaturbo
Lenke til kommentar

Hvis det artifacter i BIOS tror jeg du kan være ganske sikker på at det er hardware-feil og ikke driver/software-relatert, dessverre. Dette skjer enkelte ganger, noen får mandagsproduktet.

ATi vettu :thumbdown:

Ja, for dette har aldri skjedd med kort basert på Nvidia-brikker, smarting.

Lenke til kommentar
ATi vettu :thumbdown:

Det beste innlegget fra din side? På tide med en pause fra forumet her konstruktiv...

Det er utrolig synd at slikt skjer, forstår godt frustrasjonen når man gleder seg til å spille, men det var garantert en eller annen produksjonsfeil på kortet som kortsluttet fullstendig da du skulle spille litt. Vær glad for at det skjedde såpass fort for det forenkler prossesen å få byttet skjernkortet.

Lenke til kommentar

Skjedde meg også i AOC, men jeg skrudde alle innstillinger på max med en gang, etter innstallasjon av driver og hotfix. Det funker noen minutter, men så begynner problemene med farger og utstrålinger av grafikkflater.

Jeg tenkte kanskje det hadde noe med at pcie porten min er x4 og ikke x16. Har bestillt et Asus P5E nå og skal sjekke om det hjelper. Hvordan er pci-e porten din?

Temp ligger på 78 og opp til underkant av 88. Har ikke kjørt kortet mer enn til da alt skar seg. Funker i windows, men klarer ikke spill særlig lenge. Kanskje ikke x4 leverer 75watt på pcie porten og at shaderene da overoppheter og går amok etter et par minutter.

Må legge til at kortet mitt også er HIS 4870.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Har ikkeno spesielt nytt hovedkort, har et gammelt Asus P5B Dlx selv, men ser ikke at det skal være noe problem, da alle andre kort fungerer og har fungert bra til nå. Men kan jo alltids være. Jeg ville tro det var GDDR5 brikkene som blir laget av en dårlig leverandør og fucker dealen. Får bare vente i spenning å se på utviklingen av døde 4800 kort.

Lenke til kommentar

Det er sent nå og jeg har endelig fått innstallert nytt hovedkort som kom i posten i dag. Et P5E med to kanaler av 16xPciE 2.0. HIS kortet mitt funker prikkfritt så langt. Dette kortet har også 24 pins og 8 pins strømforsyning.

AOC på fulle innstillinger i 10 minutter. Har prøvd two worlds og The Witcher uten problemer også. Vi får se om det varer.

Nå skal jeg legge meg og sove.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Nåda, dette blir pirk fra min side, men denne emnetittelen var beskrivende nok selv om den bryter 3 ords regelen. Vis litt skjønn og sjekk også innlegg og dato på tråden når man moderer og ikke moderer for ordens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...