Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

regnskapsprogram og ett eget lønnssystem


Anbefalte innlegg

skal begynne å føre regnskap selv, og har en ansatt og da må vi ha lønnssystem. men det er veldig dyr med regnskapsprogram som også har lønnssystem. går det ann å f.eks. kjøpe mamut office start og så kjøpe mamut lønn og tid start, slik vi har 2 separate programmer. og så importere lønn til regnskap ?? setter stor pris på hjelp fra dere :) har prøvd å finne ut av dette lenge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal begynne å føre regnskap selv, og har en ansatt og da må vi ha lønnssystem. men det er veldig dyr med regnskapsprogram som også har lønnssystem. går det ann å f.eks. kjøpe mamut office start og så kjøpe mamut lønn og tid start, slik vi har 2 separate programmer. og så importere lønn til regnskap ?? setter stor pris på hjelp fra dere :) har prøvd å finne ut av dette lenge...

jeg har snakket med Mamut, men det de anbefalte var en av de dyreste pakkene og siden dette kun er en ansatt så behøver vi ikke det, følte at de kun var ute etter å selge det dyreste for å tjene penger istedenfor å hjelpe meg med det som var best for firmaet. men det jeg lurer på er om jeg kan ha et lønnssystem og et regnskapssystem seperat og ikke inkludert i hverandre, men at jeg kan importere lønn til regnskap.

Vet du om det går???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du MÅ selvsagt ikke ha lønnssystem selvom du har en ansatt. Det er ikke veldig vanskelig å gjøre de nødvendige beregningene for å betale ut lønn, sette av forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift og generere de nødvendige skjema og bilag. Hvis du setter av litt tid til å undersøke temaet og så lager rutiner for å gjennomføre lønnsutbetaling, så vil det for mange gå helt greit å gjøre selv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ja det var det jeg tenkte:) å regne ut lønn er ikke et problem, kun lover og regler når det gjelder lønnssystem, har letet nettet rundt. og skal man ha regnskapssystem m/ lønnssystem så koster det VELDIG mye penger.

 

 

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Ajour data. Du finner dem på www.ajour.no

De har et lite og enkelt regnskapsprogram og samarbeider med HogiaLønn. Tror du vil få en meget god pris og to seperate systemer der lønnsdata kan importeres til regnskapssystemet.

Begge systemene har vært lenge på markedet og er bra!

Lenke til kommentar

Brukte Ajour 1 år tidligere. Makan til amatørprogram.

Trur du skal kunne endel regnskap for å rette alle feilene der. Dessuten er det gammelt system som det bare er klattet på litt her og der for å passe inn.

Integrasjon mot andre systemer kan man glemme da databasen som de benytter er avlegs.

De påstår at man kan hele tiden for hjelp av regnsakpsførere. Dette baserer seg på et gammeldags forum hvor du spør eierene og (kanskje) får svar. De fleste svarene lyder "se hjelpefil" eller "spør ditt regnskapskontor".

Spør du om noe litt innviklet så får du ikke svar.

Det de kaller Online Office er en "remote desktop" løsning.

 

Nå har jeg gått over til 247office. En helt ny verden.

Lenke til kommentar

tror jeg går får Mammut ja, siden jeg har godt kurs og lært mammut, det var enterprise E5 noe som er veldig dyrt for et enkeltmannsforetak med en sjef og en ansatt. så jeg tenkte Mamut business software pro (der er det også med lønn) noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...