svor66 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har fått ny ruter fra tussa men kommer ikkje på nett med denne. Lokal tilkobling viser "tilkoblet" men kommer ikkje på nettet. Dette får eg opp når eg skriver "ipconfig" Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks: LAN IP-adresse : 192.168.1.101 Nettverksmaske : 255.255.255.0 Standard gatway : 192.168.1.1 Er problemet her at eg ikkje har fått tildelt IP-adresse eller? Den gamle eg har fungerer uten problemer når eg kobler den inn igjen. Lenke til kommentar
svor66 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Har fått ny ruter fra tussa men kommer ikkje på nett med denne.Lokal tilkobling viser "tilkoblet" men kommer ikkje på nettet. Dette får eg opp når eg skriver "ipconfig" Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks: LAN IP-adresse : 192.168.1.101 Nettverksmaske : 255.255.255.0 Standard gatway : 192.168.1.1 Er problemet her at eg ikkje har fått tildelt IP-adresse eller? Den gamle eg har fungerer uten problemer når eg kobler den inn igjen. Ingen som kan hjelpe? Kan det være en feil instilling i ruteren da det er adressen til ruteren som kommer opp når eg sjekker IP-adressen på pc'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå