noesIdel Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei er det noen som vet hvordan jeg får tak i posisjonen til musa i windows. Lager et lite spill i c++ med OpenGL og skulle bare hatt posisjonen til musa i forhold til vinduet (i forhold til skjermen går bra det også). Og gjerne hvis noen har noe for å fange opp tasteetrykk også så hadde det vert fint På forhånd takk Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Den enkleste, men ikke den beste metoden er å lytte etter meldinger som kommer til WndProc funksjonen din. MSDN: Keyboard input MSDN: Mouse input for å konvertere fra client koordinater til screen koordinater kan du bruke ClientToScreen lykke til Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du kan simpelt bruke WIN-API's for dette. GetCursorPos og SetCursorPos og for eks. lage din egen mus i spillet (Gjorde iaf. jeg). Og du må selvfølgelig sjekke om musa er innenfor x- og y-aksen til spillet ditt - Aleksander - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå