enden Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Tar jeg ikke helt feil har nyere Mac-er full støtte for SMB-tilkoblinger til windows shares, slik at man ikke trenger å ta så store hensyn til mac-brukere fra serveren. Likevel her jeg også vært borti et miljø der det var installert en nettverksdriver for Mac på en 2003 server. Her var også alle shares delt ut to ganger - en for win og en for mac. Er det noen som kan fortelle meg mer om dette? Er det andre ting man bør ta hensyn til i et blandet miljø med Mac? Lenke til kommentar
Franken Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har vært så vidt borti Mac/Windows miljø før. Har ikke opplevd at det skal være noe problem med deling. Er så å si like enkelt å sette opp som i Windows. Har derimot aldri vært med på å dele filer fra Mac'en, kun dele fra Windows server... Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Så og si indikerer at det er forskjeller. Ikke si a uten å si b Lenke til kommentar
Franken Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hehe, altså. Det er enkelt å sette opp deling mot en Windows enhet. Ta et google søk så finner du fort ut av det. Som sagt så har jeg aldri gått i dybden på det... Finnes du ikke noe bra material gjennom google? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg finner masse via google, men ikke akurat det jeg spør om når det gjelder doble shares. Generelle råd for miljøer med win server og mac klienter har jeg heller ikke funnet mye av, selv om jeg ikke har søkt spesifikt etter det. Dette er typen ting jeg mener man får bedre svar på ved å spørre enn å søke - derfor denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå