Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kulturo: Babylon5 - sesong 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Babylon 5 er en av de beste seriene som er laget.

Det er nok riktig at man må være litt spesielt interessert for å virkelig sette pris på serien, men jeg det synes jeg er helt OK. Skulle man laget en serie som "alle" syntes var bra, ville nok sci-fi-elementene blitt mer tonet ned.

Lenke til kommentar

Mener selv å huske at sesong 3 og 4 av B5 var meget bra, men det hjelper å ha sette de foregående sesongene, da det er en del oppbygging av hovedhistorien ute og går. Det hører dog også med til historien at B5 alltid klarte lure inn episoder som ikke drev hoveplottet fremover såpass ofte, gjerne når ting var på det mest spennende, at det rett og slett ble irriterende.

Lenke til kommentar
Ikke helt enig med anmelderen. Babylon 5 var en serie som definitivt var forut for sin tid. Og jeg mener at sesong 3 er den sterkeste i hele serien.

Også enig. Sesong 3 og 4 er fantastiske.

Men de blir garantert enda bedre om man har sett 1 og 2 fra før, selv om spesielt sesong 1 har mange ganske svake episoder. Serien er en sammenhengende 5 år lang historie rundt romstasjonen.

På den annen side så pleier jeg å passe på å nevne at man må tolerere ting med "aliens" i, samt ikke avsky politisk drama (det er ikke "West Wing in space", men politikk er ofte med i bildet i historiene). B5 har til og med litt innslag av filosofi. Så selv om jeg synes serien er fantastisk, kan jeg godta at den ikke passer for alle.

Lenke til kommentar
Helt tragisk at den kommer på dvd i Norge nå! Rart folk importerer når det tar 10 år før det kommer hit....helt utrolig.

Det som er rart er at den jo faktisk ble sendt på TV2 - med norsk tekst.

Merkelig at man ikke bare kunne ta den teksten, og gitt den ut "på norsk" for mange år siden.

Måtte kjøpe den fra play.com selv, og det var ikke direkte billig den gang.. :p

Lenke til kommentar

Importerte sesong 3 og 4 til ca. 700kr stk for 6-7 år siden, men på den tiden kostet de ca.1000-1200kr på de få plassene som solgte disse sesongene her til lands...

Syntes personlig at det var "The Shadows", og krigen mot dem, som var det beste med hele serien :)

Nå kan jeg endelig få komplett sammling til en overkommelig pris ved å bestille fra play.com :)

Lenke til kommentar
Syntes personlig at det var "The Shadows", og krigen mot dem, som var det beste med hele serien :)

Borgerkrigen i sesong 4 er faen ikke feil den heller. Og heller ikke sesong 2 sin oppbygging. Disse tre gjør B5 til en av mine topp 5 serier. Men 1 og 5 er temmelig middelmådige greier, noe som er veldig synd da mange ikke gidder å fortsette etter å ha prøvd den første.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...