Hilde_ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Noen som har erfaring med Jack Russel Terrier? Syns de er UTROLIG SKJØNNE, og vurderer og skaffe meg en =) Er det vanskelig å dressere de? Pris? Hvor lenge lever de? Hvordan fungerer de med katter og evt barn? Noen egenskaper som er viktige å vite om? Setter pris på svar:) Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Dei skal vere ganske sta og er vel ikkje akkurat ein "enkel" hunderase. Dei lever lenge. 12-18 år. Meir her: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Russel_Terrier Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 wikipedia er ikke akkurat den beste kilden det er et par slike lignende på www.hundesonen.no, registrer deg der og søk på Jack Russel ellers så har du jo canis, hvor det er link til oppdrettere. raseklubb osv.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Stor hund i liten kropp. Ville nok ikke anbefalt denne rasen for førstegangseiere dessverre. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Rasen har jo eksplodert i popularitet, det er en veldig søt og liten hund. Men dessverre, så er de ikke like søte inni alle sammen, hehe. Av det jeg har lest og blitt fortalt så kan de være veldig strie, harde og selvstendige. Lenke til kommentar
Hilde_ Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Rasen har jo eksplodert i popularitet, det er en veldig søt og liten hund. Men dessverre, så er de ikke like søte inni alle sammen, hehe. Av det jeg har lest og blitt fortalt så kan de være veldig strie, harde og selvstendige. Ja, jeg har fått mer og mer inntrykk av det jeg også.. at de er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Hvertfall hvis jeg ikke skal drive med agility eller jakt.. Så jeg får finne meg en annen rase Er jo nok å velge mellom. Vil jo hundens beste, så er viktig at jeg finner den rasen som passer for meg:) Takk for hjelp alle sammen Lenke til kommentar
Instict Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ser du allerede har fått noen svar. Av det jeg har hørt om denne rasen, så skal den være utrolig krevende. Den lager masse lyd og kan være litt vanskelig å få kontroll på om man ikke er helt sikker på hva man gjør. Ellers så er jeg enig i at det virker som en herlig rase å se på. Vurderte en slik selv, men slo det fra meg. Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har en JRT hann. De lærer lett, men det gjelder begge veier (både rett og galt). Selv om det er små hunder, så må de oppdras strengt. Hva med Dansk svensk gårdshund? De ligner på JRT, men er litt enklere. Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hunden min ble angrepet av en Jack Russel Terrier, så jeg er ikke spesielt fan av de. Men de ser søte ut på avstand Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hunden min ble angrepet av en Jack Russel Terrier, så jeg er ikke spesielt fan av de.Kjedelig. Men det kan jo skje alle raser. Min JRT ble angrepet av to rotweilere. Men JRTer er som veldig mange småhunder; tror de er store og derfor er frampå. Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hunden min ble angrepet av en Jack Russel Terrier, så jeg er ikke spesielt fan av de.Kjedelig. Men det kan jo skje alle raser. Min JRT ble angrepet av to rotweilere. Men JRTer er som veldig mange småhunder; tror de er store og derfor er frampå. Så sant så sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå