-kai- Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei! Kjøpte nylig en 40'' full HD Samsung. Så frem til å spille litt NES på denne, men ser at det blir irriterende rykninger i bildet når jeg spiller. Bildet rykker opp og ned en snau cm hvert sekund. Helt umulig å spille med uten å bli svimmel og kvalm. Har prøvd med tre ulike NES-konsoller (SCN, FRA, USA), med tre ulike tilkoblinger (SCART, RGB, Antenne). Det er samme problemet med SNES. Samme problem starter også opp når jeg starter NES og SNES spill fra Wii. Konsoller fra generasjonen etter; altså bla.a N64 og PS1 kjører uten problemer. Tipper TV'en av en eller annen grunn ikke klarer å kjøre den lave oppløsningen på disse gamle konsollene smertefritt. Noen som har noen tips, evt. har opplevd det samme? Tror jeg har prøvd alt av bildeinstillinger på TV'en, men kom gjerne med konkrete tips. Finnes det ellers kanskje en eller annen adapter som kan hindre disse problemene? Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Fant nå en som hadde samme problemet på et annet forum, og han fikk følgende svar: ______ Opprinnelig skrevet av øyvind.h Noen som har prøvd å koble til NES (Nintendo 8 bit)? På min rister bildet, og jeg lurer på om det er tv`en eller nintendoen det er noe galt med. Har ikke ekstra tv å teste med akkurat nå. Jeg skrev over at jeg hadde samme problem som deg =( gjelder tilkobling både av NES og SNES... bildet rister opp og ned... det er TVen som gjør det, for da jeg brukte min gamle CRT TV så var bildet helt rolig. MEN, du kan faktisk stille inn bildet slik at det blir helt rolig, da må du gå der man justerer Mhz istedet for kanal... da stiller den seg inn slik at det ikke rister.. men selv om du lagrer det slik, så rister det etter man bytter spill, resetter konsollen, eller skifter kanal på TVen... så Mhz må med andre ord justeres inn manuelt hver gang man vil spille med rolig bilde =/ om ikke noen vet om en løsning da? ______ Noen som vet hvordan man justerer ned Mhz på Samsung-TV? Er det mulig å gjøre med SCART/RGB-kanalen eller bare med antenne? Vil helst bruke SCART/RGB, da antenne gir dårlig bilde og er stress å koble.... Endret 12. juli 2008 av -kai- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå