Loeve Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Rent i at arbeidsgivere og lignende ikke vil ha tilgang til det, ja. Det vil alltid være på en utvidet del av rullebladet ditt, som politi og lignende har tilgang til. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 ok, skal heldigvis ikke bli psykolog eller noe sånn så har egentlig ikke så mye å si for meg. Men liker ikke tanken på å ha dette på meg for alltid. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ha det i bakhodet neste gang du drar på fylla at du kanskje bør trappe ned mengden litt Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Tror ikke det blir noe fylla på meg en stund ass Skaden er allerede gjort men takk for hjelpen ihvertfall. Lenke til kommentar
esop Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg fant dette da jeg surfet på nettet om uttømmende politiattest som jeg trenger for å gå på skolen til høsten så jeg tenkte det kanskje kunne være interesant for deg: Hva kommer på rullebladet? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ifølge det skjemaet vil bota di forsvinne etter to år fra det ordinære rullebladet ditt. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Ok det hørtes ikke så alt for ille ut da. Ser det står at dette må vises om man feks vil adoptere barn, men at jeg prøvde å komme meg inn på et utested som 17. åring burde vel ikke ha noe å si for dette da. Hvis det feks ikke skjer noe mer med meg på 10 år så vil vel det ikke bli sett så ille på siden jeg har vist at det ikke gjentar seg og at det er såpass lenge siden. Hvis jeg skal til usa, hvilken politiattest blir vist da? Burde vel egentlig fortelle dette til foreldrene mine, vil bare få det overstått. De får jo vite det før eller siden og jeg tror jeg føler meg myyyye bedre bare de får vite det. Endret 12. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Da vil nok det ordinære rullebladet vises. Bare vær ydmyk og fortell det på en skikkelig måte til foreldrene dine, så forstår de nok at du angrer Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Å ha et rulleblad utelukker ikke en automatisk fra å komme inn i f.eks USA. Hver søknad om visum behandles individuelt. Og det forsvinner etter et bestemt antall år. Nåja! Det forsvinner kanskje, men i USA så må man komme med en uttømende attest. Det nytter dermed ikke å vente til det har gått et par år, du vil slite hvis du skal inn i USA. Jeg leste om en fyr engang, som hadde blitt tatt for noe på 70-tallet, han sleit med å komme inn i USA etter godt over 20 år, og det var en betinget dom for noe narkotika greier. Jeg har også hørt om folk med små forseelser på rullebladet, som ikke har sluppet inn. Og dette med Visum, som er blitt gjentatt så mange ganger, er ikke en garanti for at du slipper inn. De på flyplassen kan faktisk nekte å slippe deg inn i landet. Det kan bli en veldig dyr reise. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så big deal med å dra dit uansett, det finnes bedre og finere steder man kan dra til. :=) Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Noen forseelser veier tyngre enn andre, naturligvis. Men jeg ser ingen grunn til at å bli tatt med falsk identifikasjon som syttenåring skal være grunn nok til å holdes unna når jeg selv har vært i USA med mennesker med legemsbeskadigelse på rullebladet. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Har hørt om mange med langt værre ting som har kommet inn ihvertfall. Alt fra grove tyveri til narkotika. Med små besitelser mener du? Altså å pisse offentlig vil jo føre til notat på rulleblad, dette kan vel feks ikke hindre deg i å dra til usa? Og vil også tro det er forskjell på å bruke identiten til noe kriminelt feks stjele ting eller skrive under i en annen sitt navn ol. Måtte du søke visum da loeve? Og desuten jeg leste på flere siden at ikke usa har tilgang til utgående attest og vil ikke kunne sjekke om du feks lyver å sier du har et rent rulleblad når det kun er det vanlige rullebladet som er rent. Endret 13. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er jeg ærlig talt ikke sikker på. Jeg reiste med familien Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Måtte du søke visum da loeve? Og desuten jeg leste på flere siden at ikke usa har tilgang til utgående attest og vil ikke kunne sjekke om du feks lyver å sier du har et rent rulleblad når det kun er det vanlige rullebladet som er rent. Har du noen gang fått et foreleg, eller blitt dømt for noe kriminelt må du søke om visum til USA. Offisielt har ikke USA tilgang til noe rulleblad, men jeg har en kollega som prøvde å bløffe seg inn, sa at han ikke hadde noe rulleblad. Han ble stoppet på vei inn i USA, arrestert av amerikanske grensemyndigheter, og deportert. Han vil høyst sannsynlig aldri kunne dra til USA igjen. Lyve til grensekontrollen i USA er i seg selv et lovbrudd som du i verste fall kan fengsles for. I ditt tilfelle regner jeg med at det ordner seg med ett visum. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Jepp, har ikke tenkt til å dra til usa med det første uansett da, men litt kjedelig hvis jeg skal på ferie dit når jeg har stifra familie om 10 år ikke kommer inn fordi jeg var dum som en 17. åring. Når det står dokumentasjonsforfalskening på rullebladet ser jo det litt værre ut en det egentlig er, en hvis det står at jeg har prøvd å snike meg inn på et utested med en venns legg. Er jo ikke i samme alvorlighetsgrad som feks og ta opp et lån med en annen manns identitet. Noen som vet hvor mye jeg kommer til å få i bot? Kan si så mye som at jeg bor i skedsmo i akershus, siden jeg hørte det varierer fra sted til sted. Eller blir det sett på som like alvorlig som om jeg skulle ha tatt en annes identitet og kjøpt masse tatt et lån på 5 mill i hans navn? Endret 13. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det ble vel antydet 3-5000 tidligere i tråden. Vil tro det ligger rundt der. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Men er masse jeg lurer på egentlig, burde jeg ringe politiet og høre hva som vil skje med meg og sånn? Siden de ga meg tilbudet om at jeg kunne godta å få en bot på stedet vil det si at jeg allerede har gjort opp for meg og kun må betale boten? Får ta en alvorsprat med foreldrene mine ikveld, er dritt lei av å gå rundt å tenke på dette hele tiden aleine. Endret 13. juli 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jaja fikk fortalt foreldrene mine det, de tok det myyyye penere en jeg skullet tro, og de trøstet meg istedet for å kjefte meg ned. Var veldig godt å få sagt ifra ihvertfall Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du gjorde noe veldig veldig lurt nå i kveld. *klappe på skulderen* Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Foreldrene er som regel ikke så værst på sånt. Jeg ble hentet på politistasjonen klokka 3 om natta, men modern hadde ingen sur mine på seg! =S Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jepp ble litt overrasket egentlig, men hun sa det var bra jeg sa ifra selv og at hun syntes det hadde vært mye værre om jeg kjørte bil i fylla ol. Dette går jo kun utover meg selv, eventuelt han jeg lånte legget av.. men håper ikke det iom at jeg sa til politiet at han ikke viste at jeg brukte det for å komme meg inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå