VTW Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg har spart opp 6000-8000,- som jeg tenkte jeg skulle bruke på et lenge etterlengtet videokamera. Jeg er litt i tvil på hvilket kamera som er best, men jeg har satt meg et veldig barnslig minimumskrav. Kameraet MÅ være svart! Har ikke lyst å se ut som en japaner med turistkamera eller noe.. (Har ellers ingenting imot japanere) Har foreløpig kommet frem til at jeg likte Canon HF10. Dette lagrer alt på et slags intigrert minnekort på 16 GB, oog kan utvides med ytterlige 16 GB, noe som gir meg mulighet for en del timers film. Jeg var i butikken og sjekket utvalget, og der anbefalte de meg en Sony som jeg ikke husker navnet på. den var også svart og hadde en 40 GB harddisk. Den var også noe billigere. Det største problemet mitt er vel kanskje at jeg ikke helt vet hva jeg vil ha, for jeg har ikke så greie på videokamera. Ser fordelen med harddisk ettersom det gir deg mulighet til å lagre MYE film! Men harddisk, imotsetnig til minnebrikke-lagring, bråker litt ettersom den har et dreiemoment inni seg. Og hvor ofte er det jeg trenger mer enn 32 GB (16GB intigrert + 16GB eksternt) egentlig? Har jo tenkt å tømme det noen ganger! Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Canon HF10(0) blir regnet som det beste AVCHD kameraet til dags dato. The Canon HF10 may be the AVCHD camcorder we’ve been waiting for... In summary, the HF10 is best AVCHD performer we’ve seen yet, and may finally be the model to crest the summit established by HDV... camcorderinfo.com Den har progressiv opptak, noe ikke sonyen du nevner har. HF10 kan filme i 1920x1080p, mens sonyen filmer i 1440x1080i. Jeg ville aldri stolt på en harddisk i et videokamera. En harddisk har flere bevegelige deler som kan bli skadet ved for mye risting, noe ikke flashlagringen vil lide av. Endret 13. juli 2008 av Håkki Lenke til kommentar
VTW Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Det ble Canon HF10! Kjempefonøyd!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå