TSP Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Empire: Total War får et utvidet moralsystem som blant annet innfører prestasjonsangst. Selv om Creative Assembly og Sega for en tid siden sa at Empire: Total War ble utsatt til starten av 2009 for å sørge for at spillet blir best mulig ved lansering, har ikke det gjort at det har kommet mindre informasjon tilgjengelig for tilhengerskaren. For bare halvannen uke siden innførte de podcastet og først ut var Kate Watson som da fortalte om hennes jobb som er å skrive innhold i form av tekst til spillet og undersøke historiske fakta. Nå har Creative Assembly kommet med en enda mer interessant Podcast hvor de snakker med spilltester Jack Lusted, programmerer Ingimar Gudmunsson og prosjektleder James Russell om moralsystemet i spillet. Si hei til "shattered". En av de nye tingene Empire Total War kan presentere på moralsiden er en ny moralstatus som heter "shattered" som vil komme etter "broken". Om du får opp denne beskjeden på en - eller mange enheter kan du virkerlig være ute å kjøre. - En av de tingene som skjedde i tidligere Total War -spill var at du kunne ha enheter som flyktet, men du kunne ikke alltid vite om de hadde muligheter til å samle seg igjen. Så vi vil legge mer klarhet i det og legger til "shattered", forteller James Russel. Dette er og viktig i moralsystemet på skip hvor vi blir fortalt at enhetene kan finne på å overgi seg om de blir virkerlig overrumplet, noe som fort kan bli alvorlig om du har investert mye penger og tid i skipet. Når man overgir seg vil det være "shattered" så enhetene kan ikke ombestemme seg om de først har dratt frem det hvite flagget. Stress, stress, stress! En av de virkerlig spennende tingene de kunne fortelle om er stress, som vi ikke har merket noe til i tidligere Total War -spill. - Når en enhet er stresset vil den sikte mindre nøyaktig, bruke lenger tid på å lade om og begynne å bli generelt veldig usikker, sier James Russel. Dette har videre en sammenheng med moralen, så om de er trøtte eller fienden overmanner deg og moralen faller vil det ikke bli bedre av at soldatene dine bommer mer! Helt på slutten legger James Russel til at moralsystemet er ekstremt viktig, siden mye av slagene i den tiden handlet om å få ned moralen til soldatene. Podcastet er på hele elleve minutter og er vel verdt å høre på for mer informasjon hvor de går mer ned i dybden, samtidig som en tydelig kan høre at utviklerene har god tro på prosjektet og hvordan det går fremover. Flere podcast blir lovet i tiden fremover. http://www.totalwar.com/en/communityandforums/podcasts.html http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/35875...ast-Online.html Endret 15. juli 2008 av TSP Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det er sånne småting som kan gjøre spillet genialt... men da må de bare få det til på en bra måte. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 det var bra de har lagt til det. ellers ville de aldri ha greid å gjennskape tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå