Gå til innhold

Blir syk av Metroid Prime 3: Corruption


Tbau5

Anbefalte innlegg

Jeg må først få si at dette er det rareste jeg har vært med på. Jeg skjønner ingenting for å være helt ærlig. Har Nettopp kjøpt MP3(!) og hvis jeg bruker mer enn en halvtime forran skjermen blir jeg kvalm og får vondt i hodet. I dag gikk det så langt at jeg var på nippet til å spy, pinte meg selv siden spillet var umulig å legge fra seg. Hvis jeg skrur av er jeg i tipp topp form før det har gått et kvarter.

 

Et par fakta:

 

*Dette skjer ikke med noe annet spill, på pc eller annen konsoll.

 

*Jeg er en aktiv spiller, "tåler" vanligvis å sitte forran skjermen hele dagen om det trengs.

 

*Er helt frisk før jeg spiller.

 

 

Er det noen andre som har lignende opplevelser eller tips?

 

 

Torinogut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Er nok ikke så ille som deg, men har noen av de samme symptonene dine da jeg spilte først på Metroid Prime 3. Har kun opplevd dette en gang tidligere, og det var Doom 3 tror jeg.

 

Tror du vil etter hvert bli vant med omgivelsene, og dermed ikke merke noe. Tror det har noe med at du kanskje ikke er helt vant med styringen enda, og omgivelsene er nokså lik, og kanskje litt mørkt.

 

Ikke noe farlig, bare spill i et lyst rom, ikke så nærme TVen og ta hyppige pauser. :) Eller så får du bare legge fra deg spillet, ingen vits i å pine seg gjennom den.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Xbox 360 ikke selges i Japan. Er det sant?

 

 

nei, kjenner japanere som har det, det er bare at de fleste hater den, thats all:Þ

 

edit: til trådstarter: sikker på at du er 100% frisk før du spiller? mulig du for eksempel spiller etter trening og er sliten elns

Endret av aria-sama
Lenke til kommentar
edit: til trådstarter: sikker på at du er 100% frisk før du spiller? mulig du for eksempel spiller etter trening og er sliten elns

 

Jeg kan jo ikke være helt sikker. Men har blitt kvalm av kun MP3 når jeg har spilt forskjellige spill samme dag.

 

Fant også andre lignende tråder på internett da jeg søkte etter "FPS nausea", virker som dette er et ganske utbredt fenomen. Utrolig irriterende å lide av dette når MP3 ligger som en sirene i Wii-maskina.

Lenke til kommentar
edit: til trådstarter: sikker på at du er 100% frisk før du spiller? mulig du for eksempel spiller etter trening og er sliten elns

 

Jeg kan jo ikke være helt sikker. Men har blitt kvalm av kun MP3 når jeg har spilt forskjellige spill samme dag.

 

Fant også andre lignende tråder på internett da jeg søkte etter "FPS nausea", virker som dette er et ganske utbredt fenomen. Utrolig irriterende å lide av dette når MP3 ligger som en sirene i Wii-maskina.

 

 

hvis du spiller mye blir du nok vandt til det etterhvert, sier ikke at du skal tvinge deg selv til å spille, men du trenger ikke bekymre deg for det etter 10-15 timer spilltid tipper jeg... ta heller å spill 2 eller 3 halvtimer om dagen, helt til du merker du ikke blir noe kvalm lengre;)

Lenke til kommentar

Jeg blir veldig fort bilsyk/båtsyk/reisesyk. Men, aldri opplevd samme effekt i spill. Jeg holdt riktignok på å spy første dagen jeg brukte Elsa Revelator 3D shutterbrillene for noen år siden, meeen det gikk fort over.

 

Hadde det bare vært så enkelt i "real life" :) Kan det være linseforvrengning, eller det at grafikken tegnes i et fiskebollemønster hvor sidene forvrenges en anelse i forhold til senter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Husker jeg var jævlig syk av spillene fra Acclaim (nedlagt idag. Men er far til opprinnelige Turok-serien). Ble ofte kvalm så jeg måtte ta hyppige pauser. Er mest den produsenten jeg reagerte slikt. Og det er rart.

 

Husker jeg også slet stort med Turok. Kommer ikke på om det er flere fra Acclaim jeg har slitt med.

Lenke til kommentar

Dette er et helt vanlig fenomen og forekommer ganske ofte blant spillere, det er dog (merkelig nok) individuelt hvilke spill man reagerer på.

Jeg merket dette allerede som 13åring da jeg spilte et fly-spill på playstation, og har merket det senest 3dager siden da jeg spilte Portal på Xbox360.

 

Det som er lurt er å spille i et godt opplyst rom, vær god og mett på ORDENTLIG mat, prøv å "begrens" tempoet i spillet hvis mulig, la øynene hvile og venne seg til omgivelsene.

 

Det har iallefall hjulpet meg utrolig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...