Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksperimentering med andre gutter

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Hvis én handling definerer sexualitet vil det jo si at de fleste homofile er hetro. Veldig mange har jo inledet sin sexuelle kariere i et eller flere hetrosexuelle forhold før de blir fortrolig med sin egen sexualitet. Trådstarter lurer på om han er homofil fordi han har tenkt tanken om hvordan det vil være å runke/suge en kompis. Også i den grad at han har lyst til å prøve dette. Hvis han går til det punktet hvor han faktisk pørver dette så vil han ha utført en homosexuell handling. Hvis han fortsetter å gjøre dette fordi han liker det i større grad enn tilsvarende handlinger med motsatt kjønn så er han antakelig vis homosexuell og/eller homofil.

Det som har irritert meg mest med denne tråden er antallet poster som umiddelbart ytrer holdninger som "hvis du i det hele tatt har tenkt tanken så er du helt sikkert homo". Og enda værre alle som konstanterer at hadde det vært dem som fikk dette forslaget så hadde reagert med vold, uten å se at trådstarter snakker om en kompis som han vet har gjort dette før.

Uten nyskjerrighet ovenfor egen sexualitet mister man mye av muligheten til å lære sin egen kropp å kjenne. Det kan også for unge mennesker være lettere å gjøre deler av denne utforskingen sammen med gjevnaldrede av samme kjønn enn med noen av motsatt kjønn der det ofte virker som om mange tror man må være verdensmester fra første stund. Man kan finne ut mye av hva man liker ved å utforske egen kropp, men man finner ut enda mer om hva man liker, og ikke minst ikke liker, ved at en annen utfører handlingene.

Helt enig i det du sier.

Syns også det blir litt rart å plassere folk i båser for hva de er tiltrukket av. Fex hetrofil, homofil, bifil etc... Er nok mer en skala, man kan være tiltrukket av begge deler, men også mer den ene enn den andre. Noen sier jo også at de er "personofil", altså de blir tiltrukket av spesielle personer, uavhengig om det er samme eller motsatt kjønn. Det blir jo det samme som at noen har foot-fetish og andre har ikke, og noen har litt osv... :p Blir jo ganske mange båser å plassere folk i om man skal gi dem en bås for alt de liker litt eller mye.

Jeg mener at man trenger ikke å være homofil om man skulle runke en kompis. Definisjonen på å være homofil er å kun bli tiltrukket av personer av samme kjønn, og du må ikke være tiltrukket av den personen som hjelper deg med å runke. Blir jo det samme som med høyrehånda, en fleshlight eller ei random jente på en fest, en må jo ikke være tiltrukket av det som "hjelper til" med runkinga :p.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jammen du skal da få lov til å mene at Bergen ligger i Danmark, jeg er tross alt ikke danske. Eller Bergenser. Så hvordan kan jeg vite?

Du snakker om å utføre en homosexuell handling, uten å være homosexuell/tilltrukket/tent av den du utfører sex'en med. Hva er da vitsen?

Mulig det er her vi missforstår hverandre (jeg deg), jeg menere - og har alltid trodd at man hadde sex med personer men likte/ble opphisset av. Hvis deete ikke er tilfelle, bøyer jeg meg i støvet (hihi:)) og godtar at kun handlingen er homosexuell, ikke utøveren.

Men da virker sex'en veldig meningsløs for meg. :\

Nei! Du skal forby meg å mene at Bergen ligger i Danmark, for Bergen ligger i Norge!! :p

Prøv å se ting utenfor ditt eget hode og ta utgangspunkt i annet enn akkurat dine preferanser. Ditt forhold til din kropp og seksualitet er selvfølgelig helt ditt og riktig for deg, men det er ingen fasit eller målestokk for andre. At du selv ikke hadde gjort noe seksuelt med mennesker av et kjønn du ikke føler tiltrekning mot (heter det mot eller til?), er jo deg. Men andre mennesker har ikke de samme "sperrene", og kåte tenåringsgutter som bare er nysgjerrige på hvordan det er å bli tilfredsstilt av noe annet enn hånda finner jo på hva det skal være. (Finnes jo uendelig mange tråder om folk som bruker div. husholdningsredskaper og -preparater for å tilfredsstille seg selv. De er bare kåte og nysgjerrige, de har ikke merkelige fetisjer - see?).

Så jeg er ikke veldig skeptisk når Kinsey påsto at hver tredje mann av hans tusenvis av intervjuobjekter, hadde homoseksuell erfaring. Dog må tallene tas med en klype salt da intervjuobjektene ikke var helt representative for hele samfunnet, men det var jo ganske mye høyere enn man antok.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Kim Jensen
Jammen du skal da få lov til å mene at Bergen ligger i Danmark, jeg er tross alt ikke danske. Eller Bergenser. Så hvordan kan jeg vite?

Du snakker om å utføre en homosexuell handling, uten å være homosexuell/tilltrukket/tent av den du utfører sex'en med. Hva er da vitsen?

Mulig det er her vi missforstår hverandre (jeg deg), jeg menere - og har alltid trodd at man hadde sex med personer men likte/ble opphisset av. Hvis deete ikke er tilfelle, bøyer jeg meg i støvet (hihi:)) og godtar at kun handlingen er homosexuell, ikke utøveren.

Men da virker sex'en veldig meningsløs for meg. :\

Nei! Du skal forby meg å mene at Bergen ligger i Danmark, for Bergen ligger i Norge!! :p

Prøv å se ting utenfor ditt eget hode og ta utgangspunkt i annet enn akkurat dine preferanser. Ditt forhold til din kropp og seksualitet er selvfølgelig helt ditt og riktig for deg, men det er ingen fasit eller målestokk for andre. At du selv ikke hadde gjort noe seksuelt med mennesker av et kjønn du ikke føler tiltrekning mot (heter det mot eller til?), er jo deg. Men andre mennesker har ikke de samme "sperrene", og kåte tenåringsgutter som bare er nysgjerrige på hvordan det er å bli tilfredsstilt av noe annet enn hånda finner jo på hva det skal være. (Finnes jo uendelig mange tråder om folk som bruker div. husholdningsredskaper og -preparater for å tilfredsstille seg selv. De er bare kåte og nysgjerrige, de har ikke merkelige fetisjer - see?).

Så jeg er ikke veldig skeptisk når Kinsey påsto at hver tredje mann av hans tusenvis av intervjuobjekter, hadde homoseksuell erfaring. Dog må tallene tas med en klype salt da intervjuobjektene ikke var helt representative for hele samfunnet, men det var jo ganske mye høyere enn man antok.

Nå har jeg fulgt hele denne jævla diskusjonen og den har jo søtten meg vart i nesten et halvt år! Det er sykt sier jeg.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fulgt hele denne jævla diskusjonen og den har jo søtten meg vart i nesten et halvt år! Det er sykt sier jeg.

Jeg vil si det er en utrolig viktig diskusjon, og som man kan se egasjerer folk seg stort. Dette er tydeligvis veldig viktig for folk, og det mener jeg er bra.

Bare for å få på plass noen ting:

Homofili - ha positive følelser for samme kjønn

Heterofili - ha positive følelser for motsatt kjønn

Homofobi - frykt for å ha positive følelser for samme kjønn

Heterofobi - frykt for å ha positive følelser for motsatt kjønn

Bifili - ha like positive følelser for begge kjønn

Bifobi - frykt for å ha like positive følelser for begge kjønn

Homoseksualitet - seksuelle handlinger med samme kjønn

Heteroseksualitet - seksuelle handlinger med motsatt kjønn

Biseksualitet - seksuelle handlinger med begge kjønn

Apati - en tilstand der man fortrenger følelsene sine

Følelse - mental tilstand der man kjenner sanseinntrykkene fra verden gjøres til en del av egen personlighet

Når man skal definere seg selv, må man ta utgangspunkt i hvilke følelser man har i øyeblikket fordi følelser endrer seg. Frivllig sex skjer bare når man har positive følelser for den/de man vil ligge med. Jo, sterkere positive følelser, jo bedre sex.

Lenke til kommentar
Han er 17, så man er ikke homo av det, bare desperat. Akkurat som prester ikke er/var pedofile/hebefile, bare desperate etter sex og det er de som er tilgjengelige.

Definisjonen av homofili utelukker ikke unge, gamle eller andre. Definisjonen inkluderer alle som har positive følelser for eget kjønn.

Prester som har hatt sex med barn er/var pedofile/hebefile, fordi definisjonen av pedofili er å ha positive følelser for prepubertale barn, mens definisjonen av hebefili er å ha positive følelser for pubertale barn. Som jeg har sagt så må man ha positive følelser for å ha frivillig seksuell kontakt med noen. Yrkestitler som f.eks. prest er overhodet ikke et ekslusjonskriterium i definisjoen. det er forøvrig ikke desperasjon heller. Definisjonene gjelder universelt, fordi de gjelder i alle situasjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kan strekke meg til å kalle det "heterofleksibelt" av mine gode og gavmilde natur. Du må ikke nødvendigvis ha seksuell tenning mot gutter, men vil bare prøve for å prøve.

Uansett, heterofilt er det IKKE. I mine øyne kan du ikke kalle deg heterofil hvis du har sugd en penis. oO

Synes det er rart at gutter skal eksprimintere slik om de faktisk er heterofile.

Endret av SondreSnurr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Sant det, men jeg anser meg som heterofil, og jeg hade ALDRI sugd en kompis for å spille inn film, eller for å vinne et veddemål!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Han er 17, så man er ikke homo av det, bare desperat. Akkurat som prester ikke er/var pedofile/hebefile, bare desperate etter sex og det er de som er tilgjengelige.

Definisjonen av homofili utelukker ikke unge, gamle eller andre. Definisjonen inkluderer alle som har positive følelser for eget kjønn.

Prester som har hatt sex med barn er/var pedofile/hebefile, fordi definisjonen av pedofili er å ha positive følelser for prepubertale barn, mens definisjonen av hebefili er å ha positive følelser for pubertale barn. Som jeg har sagt så må man ha positive følelser for å ha frivillig seksuell kontakt med noen. Yrkestitler som f.eks. prest er overhodet ikke et ekslusjonskriterium i definisjoen. det er forøvrig ikke desperasjon heller. Definisjonene gjelder universelt, fordi de gjelder i alle situasjoner.

Det er ikke EN definisjon av pedofili. Hvis homofili ikke utelukker heterofili, er det bortkastet med uttrykket bifil. Og hvis man ikke tar med i definisjonjen at det tiltrekningen fører til problemer, er parafili bortkastede uttrykk for da får de fleste mennesker flere parafilier hver og man kan ikke identifisere avvikerne lett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Morsomt at denne diskusjonen går enda ja. For å svare på tittel (er man homofil om man suger en kompis?), så er vel svaret ganske tydelig: NEI.

Ettersom alle er klar over at homofile defineres som attraksjon mot samme kjønn, sier det jo seg selv at en homofil handling ikke kan stemple noen somo homofil. I tillegg aner vi jo ingenting om årsaken/motivet for sugingen. Kan ha vært under tvang for alt vi vet. Men om vi går utifra at en gutt suger en annen gutt, som han vet er en gutt, muligens fordi han er en gutt, blabla, mener jeg at han ikke kan være hetero.

Greit nok, man kan ønske å finne ut om man er homofil ved å gjøre det og se om det er godt/ekkelt f.eks., men man ville aldri tenkt tanken en gang, tror jeg, om man ikke var litt på det skjeive. Og jeg har også inntrykk av at de færreste faktisk bryr seg om at de kanskje er bifil/homofil, om det "funker" for dem å være heterofil. M.a.o. de har ikke noe behov for å gjøre en homofil handling for å finne det ut.

Forøvrig er det jo likevel ikke noe poeng i å analysere hva som er homofilt, da det bare blir tøys. Men morsom diskusjon da :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest homo gutten

jeg har sugd, runka og blit knullt irava av en gutt men jeg er homo da og jeg har knulla en kpmpis i rava men jehg er ikke homo med han

Lenke til kommentar
Gjest homo gutten

jeg har sugd, runka og blit knullt irava av en gutt men jeg er homo da og jeg har knulla en kpmpis i rava men jehg er ikke homo med han

jeg er 14 og er homo og har vert det i 6 år og jeg har sugd i 8 timer i strek

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...