Gå til innhold

Hjelp ang. Experts Trygghetsforsikring.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg en HP dv6645eo på expert i fjor høst. Da kjøpte jeg med en expert trygghetsforsikring. Jeg ble fortalt et denne er så-å-si idiotsikker. At den skulle dekke alt.

Expert Trygghetsforsikring

Men jeg har lurt på hvor mye den dekker utover det som står på siden deres. Forsikringa ser nesten for god ut til å være sann!

 

Går det om jeg f.eks sier at jeg hadde den med på båten fordi jeg skulle fiske, også kantret båten, og hp-en sank? Får jeg en ny en for 100 kr. da? uten/med bevis?

 

Hvor langt kan jeg strekke den forsikringen?

Noen som har erfaringer med den?

 

Glad for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der jeg jobbet før hadde vi en fyr som mistet Mp3-spilleren sin i en kvern. Han kom med masse plastbiter :p

Oi. haha. det var dette jeg tenkte på.. Men da blir det jo svindel..

 

Har så innmari lyst til å slå "2-in-1" på det her.., men det er vel ingen lovlig måte å gjøre det på.. ? :ermm:

Om det blir ulovlig, får jeg bare revurdere hele greia..

Lenke til kommentar

virker som du ønsker å få råd til hvordan du kan få svindlet til deg ny pc, noe jeg mener er helt meningsløst!

forsikringen skal for deg som privatkunde være en ekstra sikkerhet, og ikke en mulighet for å uføre noe meningsløst ulovelig.

 

jobber selv i Expert, og kan jo si litt om forsikringen dersom noen lurer på hvordan dette faktisk fungerer.

 

Forsikringen på kapitalvarer varer i enten 3 eller 5 år, (3 på pc, 5 på brune og hvitevarer) og er ment for å være en trygghet! si om du feks mister pc,n i bakken og skjermen går i stykker ville det i de fleste tilfeller være ulønnsomt å reparere den. kommer an på skadeomfanget.

 

si at dette skjer deg om 2,5 år etter kjøp, du tar da med deg maskinen ned til en expertbutikk og fremviser kvittering. saken skal så logges opp mot vårt forsikringsselskap.

 

iløpet av 2-5 dager vil du få svar av butikken. enten om du får ny vare, eller om den blir sendt inn for reperasjon. egenandelen er uansett 100,-kr

 

MERK: dette er en fullverdiforsikring, det vil si at det ikke er noe verdiavskrivinger i årenes løp. dette har du hos andre forsikringsselskaper som feks gjensidige, ikke hos expert. Det vil da i praksis si at du vil om si, 2 år få en vare som er tilsvarende like bra som den du kjøpte, uavhengig av pris, men per spesifikasjon.

 

håper dette hjalp..

 

Benjamin.

Lenke til kommentar
Der jeg jobbet før hadde vi en fyr som mistet Mp3-spilleren sin i en kvern. Han kom med masse plastbiter :p

Oi. haha. det var dette jeg tenkte på.. Men da blir det jo svindel..

 

Har så innmari lyst til å slå "2-in-1" på det her.., men det er vel ingen lovlig måte å gjøre det på.. ? :ermm:

Om det blir ulovlig, får jeg bare revurdere hele greia..

Ok, nå lurer jeg virkelig på om jeg forstår deg riktig. Du lurer på om det er noe du kan gjøre med maskinen din slik at du får en ny på forsikring slik at du kan sitte igjen med to fungerende maskiner for prisen av én. Så lurer du på om det er ulovlig?

 

Jeg håper virkelig jeg misforstår, men det kan det vanskelig gjøres ut i fra det du har fortalt. Kjenner det begynner å koke litt her nå, så i fare for å bli kastet ut av forumet stopper jeg her.

Lenke til kommentar
Der jeg jobbet før hadde vi en fyr som mistet Mp3-spilleren sin i en kvern. Han kom med masse plastbiter :p

Oi. haha. det var dette jeg tenkte på.. Men da blir det jo svindel..

 

Har så innmari lyst til å slå "2-in-1" på det her.., men det er vel ingen lovlig måte å gjøre det på.. ? :ermm:

Om det blir ulovlig, får jeg bare revurdere hele greia..

Ok, nå lurer jeg virkelig på om jeg forstår deg riktig. Du lurer på om det er noe du kan gjøre med maskinen din slik at du får en ny på forsikring slik at du kan sitte igjen med to fungerende maskiner for prisen av én. Så lurer du på om det er ulovlig?

 

Jeg håper virkelig jeg misforstår, men det kan det vanskelig gjøres ut i fra det du har fortalt. Kjenner det begynner å koke litt her nå, så i fare for å bli kastet ut av forumet stopper jeg her.

Det var det jeg tenkte på ja. Rimelig kort-tenkt av meg :ermm:

Jeg beklager det "oppstyret" som jeg har laga. Jeg kommer ikke til å gjøre noe nummer ut av dette. Altså: Jeg kommer ikke til å på noen måte prøve å utnytte experts trygghetsforsikring.

I mitt forrige innlegg skrev jeg at jeg tar halen mellom beina, og sier takk for alle innlegg. Tror det er det som passer best å si her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...