Gå til innhold

Ny telefon, ikke dyrere enn 3000,- , touchscreen?

Anbefalte innlegg

Da har jeg funnet ut at jeg skal bytte ut min Nokia N73 så fort som mulig, begynner å bli lei av en treg telefon som klikker i et sett, og som har skjermen full av støv. Vil ikke betale noe mer enn 3000,- for ny mobil, og kunne tenke meg touchscreen, men er ikke et must. Har ikke penger akkurat nå, så blir ikke noe telefonkjøp med en gang, men driver med litt forhåndsresearch, så jeg er klar til jeg endelig får penger :p

Av telefoner jeg har sett på, så er det LG KU990 som frister mest. Eneste som får meg til å se litt i bort fra den er den lave SMS kapasiteten.

Men fyller ut denne listen som anbefales å fylle ut, så kanskje noen finner noen alternativer til LG KU990 for meg :)

Bruksområde:

Vanlig mobilbruk, SMS, ringing, vil helst ha en telefon med litt høy gadget faktor, og som skiller seg litt ut, men ikke et must. Telefonen bør ha en musikkspiller som funker noenlunde bra.

Pris:

*Øvre grense er 3000,-.

Abonnement: Nei

Merke:

Hvilke merker foretrekker du? Liker de fleste merker, bare telefonen er bra, så er det egentlig det samme for meg.

Merker du ikke vil ha? Er åpen for det meste, men vil IKKE ha noen smarttelefon med Sony Ericsson sin UIQ eller Nokias S60. Er lei av trege (smart)telefoner.

Klasse:

Vel, av klasse vil jeg si.. Grunnleggende med ikke for dårlig kamera (minst 2 mpx) og bra design.

Form:

*Format - Helst candybar, vil slippe en slarkete telefon.

*Vekt - Ikke over 150 gram, så er jeg fornøyd :p

Skjerm:

*Størrelse -Helst ikke mindre enn 2,4"

*Oppløsning -Bare oppløsningen ikke blir for grøtete i forhold til skjermen så er jeg fornøyd :p

*Trykkskjerm -Vil helst ha en telefon med touchscreen, men er ikke et absolutt must.

Andre funksjoner:

*EDGE -Ja

*UTMS (3G) -Ikke et must

*HSDPA (Super-3G) -Samme som med 3G

*Wi-Fi (WLAN) -Sier ikke nei takk til det, men er heller ikke et must

*Infrarød -Bluetooth er viktigere

*Bluetooth -Bluetooth er en selvfølge

*GPS -Kunne vært morro, men må ikke ha det

*Radio -Samme for meg egentlig

*Minnekortstøtte -En selvfølge for meg at alle mobiler i dag har minnekortstøtte, helst vil jeg ha micro-SD.

Batteritid

Bare telefonen ikke må lades oftere enn annenhver dag er jeg fornøyd.

På forhånd takk for hjelpen :D

EDIT: Er Neonode N2 noe for meg? Vet den bryter med mine krav om EDGE og 2,4" skjerm. og kanskje på batterilevetid (noen som kan si noe om det?) men den ser jo jævlig tå ut, og har det meste jeg trenger.

Endret av Arekey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har prøvd KU990 en del ganger, og jeg bestilte en brukt en idag tidlig;)

Jeg prøver ikke å skryte, men jeg tror jeg vet alt om denne telefonen:p Har lest om den på forum og mobilsider i et halvt år nå:p Siden jeg også da har prøvd den en del ganger kan jeg med sikkerhet si at denne telefonen passer perfekt til dine krav, og du kommer garantert til å bli fornøyd med den:) Du vil kunne slå ihjel masse tid med den. Det er en "morrotelefon";D

Lenke til kommentar

Høres flott ut :D

Eneste er at jeg vipper litt mellom KU990 og Neonode N2. KU990 er jo mye bedre på spesifikasjoner og nyttfunksjoner, men tar liksom igjen på gadgetfaktoren og størrelsen. Men er litt i tvil angående batterilevetiden til N2, og det at den mangler java er også er minus.

Men hvis KU990 har like høy gadgetfaktor, så tror jeg jeg går for den. Hva sier dere som eier en slik om gadgetfaktoren, er det en telefon folk gjerne vil se litt ekstra på?

Lenke til kommentar

Daså :D da skal jeg få spart sammen noen kroner, så jeg får kjøpt meg en Viewty :p

Men en ting til, det jeg ikke helt liker med KU990 er den begrensede meldingskapasiteten, er det noen mulighet å utvide den på? Er det er stort handikap?

Forresten, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har hatt Samsung Soul - å har KU990 nå! Jeg hadde styrt unna Soul var jeg deg..KU990 er MYE bedre,enklere,designmessig bedre - if I might say,hehe!!

Har som sagt hatt en del telefoner å denne anbefaler jeg lett!! Nokia 6220c også ;-)

Lenke til kommentar

P1i har vel UIQ, som er visstnok er ganske tregt, så den står jeg nok over, vil ikke ha en treg smarttelefon, da vil jeg heller ha en rask "dum"-telefon. Men ellers så den jo intressant ut. Sammme gjelder forøvrig Nokia 6220c, bortsett fra at den har S60 i steden for UIQ.

Men tror jeg da går for LG KU990, den ser bra ut, og har alt jeg trenger av funksjoner pluss litt til :D

Lenke til kommentar
P1i har vel UIQ, som er visstnok er ganske tregt, så den står jeg nok over, vil ikke ha en treg smarttelefon, da vil jeg heller ha en rask "dum"-telefon. Men ellers så den jo intressant ut. Sammme gjelder forøvrig Nokia 6220c, bortsett fra at den har S60 i steden for UIQ.

Men tror jeg da går for LG KU990, den ser bra ut, og har alt jeg trenger av funksjoner pluss litt til :D

KU990 er en pen telefon. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...