Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et og annet problemet med underlivet

Gjest guest

Anbefalte innlegg

Gjest guest

Hei! Er en gutt på 15 år og har litt problemer med underlivet( vet ikke om det er normalt eller unormalt men regner med at det er unormalt)

1. Har veldig vondt noen få plasser på penishodet, eller liksom, visst jeg tar borti blir det [********] vondt, men dette gjelder ikke hele penishodet, bare noen få plasser

2. Runker sjeldent iom. at jeg ikke synest det er noe godt. Noen tips?

3. er det normalt at det ikke har kommet sæd enda? Har ikke fått det en gang! :S:S:S

4. har noen små prikker på pungen og litt på penisen, what is that?

5. Når jeg først prøver å runke får jeg ikke forhuden helt bak kukhodet. og en gang fikk jeg det til og da hengte forhuden seg igjen på ene siden. kan det ha noe med at den siden dette gjelder er hodet litt større enn på den andre for det er det nemlig!

6.btw, det med sæd har det noe med at jeg kanskje er stæril eller??

Takk hvis noen svarer ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Har ikke store kunnskaper innenfor dette området, men jeg kan jo prøve å gi deg noen svar, ettersom du må takke meg uansett :p

1. Dette er nok litt unormalt.

Eller?

2. Vel, hvis du ikke syns det er no godt, så er det vel ikke så viktig... Du går ikke glipp av allverden :)

3. Nei, det er ikke unormalt, vi gutter er i puberteten til vi er 18 (eller var det 20? ..) da er det vell ikke unormalt i og med at du er 15, og har 3-5 år til i puberteten, hvor alt kan kommer nesten over natta :)

4. aner ikke, jeg har dem også (da er det nok ikke unormalt! yay! :) ) antar at de enten er "fett"nupper eller hårposer elns.

5. Det kan også ha med at forhuden er for stram, det finnes en del informasjon om detter her på forumet hvis tar ett raskt søk :)

6. Antageligvis ikke.

Nå er detegentlig bare å vente på at Vaio skal komme å rette meg :D

Lenke til kommentar
Gjest guest
Har ikke store kunnskaper innenfor dette området, men jeg kan jo prøve å gi deg noen svar, ettersom du må takke meg uansett :p

1. Dette er nok litt unormalt.

Eller?

2. Vel, hvis du ikke syns det er no godt, så er det vel ikke så viktig... Du går ikke glipp av allverden :)

3. Nei, det er ikke unormalt, vi gutter er i puberteten til vi er 18 (eller var det 20? ..) da er det vell ikke unormalt i og med at du er 15, og har 3-5 år til i puberteten, hvor alt kan kommer nesten over natta :)

4. aner ikke, jeg har dem også (da er det nok ikke unormalt! yay! :) ) antar at de enten er "fett"nupper eller hårposer elns.

5. Det kan også ha med at forhuden er for stram, det finnes en del informasjon om detter her på forumet hvis tar ett raskt søk :)

6. Antageligvis ikke.

Nå er detegentlig bare å vente på at Vaio skal komme å rette meg :D

Takk for hurtig svar!

Lenke til kommentar
Hei! Er en gutt på 15 år og har litt problemer med underlivet( vet ikke om det er normalt eller unormalt men regner med at det er unormalt)

1. Har veldig vondt noen få plasser på penishodet, eller liksom, visst jeg tar borti blir det [********] vondt, men dette gjelder ikke hele penishodet, bare noen få plasser

Dette er vanlig, og det blir mindre følsomt etterhvert som du "bruker" den mer
Du kan jo prøve andre "grep" også? holde lenger inn på penis eller slikt
3. er det normalt at det ikke har kommet sæd enda? Har ikke fått det en gang! :S:S:S
Ting skjer i litt forskjellig rekkefølge og hastighet, så det kommer nok etterhvert skal du se :)
Hva slags prikker er det? Tipper det er hårsekker eller noe slikt du ser på. Siden huden er veldig tynn der nede blir de litt mer synlige enn ellers
5. Når jeg først prøver å runke får jeg ikke forhuden helt bak kukhodet. og en gang fikk jeg det til og da hengte forhuden seg igjen på ene siden. kan det ha noe med at den siden dette gjelder er hodet litt større enn på den andre for det er det nemlig!
Dette er også helt normalt. Forhuden vil utvide seg etterhvert når du har ronket litt mer. Det virker ikke som om du har utpreget trang forhud, siden du faktisk har fått den bak en gang :)
Neppe ;)
Lenke til kommentar
Neppe ;)

La oss heller betrygge ham skikkelig ;)

NEI. Sædvæske og fertilitet/sterilitet har overhodet ingen sammenheng. Om man steriliserer seg, vil man fortsatt "sprute".

Lenke til kommentar

Penishodet, spesielt hos de som ikke er omskjært, er det mest følsomme området på kroppen din. Berøringer som gjør vondt når du kun sitter og dytter borti den, vil kjennes helt annerledes ut når du f.eks har sex og er "i humør". Selvsagt kanskje smerten skyldes andre ting, men for gutter flest - spesielt de med mye og trang forhud - så er det kun fordi du er ikke er vant til berøring der.

Vel, hvis det kun skyldes at du har et følsomt penishode så vil det nok funke med å prøve andre teknikker. Hvis du føler at grunnen for at det gjør vondt skyldes noe annet, så hadde jeg tatt meg en tur til fastlegen. Ikke tenk på at det er flaut, bedre å få ting sjekka ut enn at det viser seg å være noe ille som blir jævlig... ;)

Alderen man får orgasmer som resulterer i sæd og sprut varierer fra person til person. Noen får det mens de fortsatt er å regne som "barn", mens andre ikke får det før sent i puberteten.

Mest sannsynlig så er dette talgkjertler som verken er farlige eller uvanlige for folk i puberteten. Noen får mange, andre får ingen, de fleste får noen. Det er muligheter for at du kan oppleve at de blir irriterte og betente, men bare la dem være i fred så går de bort. De er heller ikke smittsomme så ikke tenk på dette i forbindelse med eventuelt samleie.

Forhudens størrelse og penis generelt er noe som kan variere veldig fra mann til mann. Noen har lite forhud, andre har mye, noen har veldig trang forhud og klarer ikke dra den tilbake over penishodet, mens andre sliter med at den "henger fritt". Penishodet er som regel større enn resten av skaftet, og hvis forhuden din er trang nok, vil det nok "bli hengende igjen" når du drar forhuden tilbake. Ingenting å uroe seg over. Hvis du derimot har problemer med å få til å dra forhuden helt tilbake over penishodet, så er dette noe du burde øve på for å "slakke" litt på den. Hvis du fortsatt ikke klarer det, og du begynner å få vondt av dette, så vil jeg anbefale nok en tur til fastlegen din. Det er muligheter for at du har for trang forhud, og at dette kan resultere i rifter under samleie - noe som ikke er godt! ;) Fastlegen kan foreslå andre metoder for å slakke på den, eventuelt kan du få utført en omskjæring. Noen

Resultatene av en slik operasjon vil være at du får dratt forhuden helt tilbake, men da det også fjernes en del hud fra forhuden, så vil penishodet hele tiden ligge og gni direkte på boksern / klærne dine, noe som vil resultere i senket følsomhet. Noen mener at dette resulterer i "dårligere" sex, andre sier seg uenig og sier at det kun er positivt da de har erfart en økt utholdenhet i sengen.

Neppe. Begynner du å bli 18-20 år og fortsatt ikke får ordentlig sæd ved orgasme så hadde jeg blitt urolig, men i en alder av 15 så er det foreløpig ingen grunn til uro.

PS! Alt jeg har skrevet er tatt fra ulike helsesider samt egen erfaring etter konsultasjon hos leger, så det skader nok ikke å sjekke ut smerten i penishodet og forhuden hos legen din - bare for å være sikker. Eventuelt så kan du legge inn et detaljert spørsmål hos klara-klok.no og se hva du får i svar derfra... :)

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar

Etter å ha lest de to spørsmålene jeg har uthevet så slo det meg:

Får du vasket hodet på penisen hver dag om forhuden er så trang? Eller er det bare i erigert tilstand du får det problemet?

Det med de prikkene kan være talgkjærtler, noe som er helt normalt.

Det bekymrer meg litt at penishodet er litt større på den ene siden i forhold til den andre. Det kan være mange grunner til dette, men om det viser seg at du ikke får vasket penis tilstrekkelig kan det være en betennelse.

Oppsøk lege ihvertfall for å få klarhet i det!

Det med at du ikke har fått sædavgang enda kan ha noe med at du ikke har hatt orgasme? Tenke rsidne du ikke synes det er godt.

Jeg synes det høres litt unormalt ut at du ikke har fått sæd i en alder av 15 år.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Gjest Guest

Hmm :S I starten nå begynte jeg å bli litt rolig, men mot slutten ble jeg litt bekymret. Tviler på at penis og penishodet er helt utvokst så kan det være noe med det da at den ene siden er litt større??

Resultatene av en slik operasjon vil være at du får dratt forhuden helt tilbake, men da det også fjernes en del hud fra forhuden, så vil penishodet hele tiden ligge og gni direkte på boksern / klærne dine,

Det med at penisholdet ligge å gni i boksern og sånt, det skjer hele tiden på natten! Det er veldig vondt noen ganger og da pleier jeg å dra det frem igjen sånn at det ikke blir så vondt!

og, det er bare snakk om 0.25-0.50 cm som henger igjen før jeg får dratt forhuden helt bak så resten av hodet blir vasket..

Lenke til kommentar
Gjest guest
Du er nødt til å vaske alle kriker og kroker på penis! ;)

Men uansett, jeg har den oppfatning at penis vekster på en ''stabil'' måte, altså at ikke noen deler vekster annerledes enn resten. Du burde ihvertfall ta deg en tur til legen.

Nei, det vil jeg ikke! Er det eneste utvei? Koste hva det koste vil bare jeg kan gjøre det her hjemme :p

Og, er det viktig å ha den siste lille biten bak da?

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Nyhet: Når jeg prøvde å dra bak forhuden nå så så jeg at ikke hodet var større på den ene siden. Det ser bare sånn ut uten å dratt bak forhuden! :S og forhuden sitter ganske godt ass på den ene siden! :S På den andre siden er det helt enkelt å dra bak! :D

Lenke til kommentar

Du skal ikke til legen for å vaske deg, men for å sjekke at alt er slik det skal være! :D

men ja, vær nøye med vaskingen der nede. Du trenger ikke bruke, eller du skal helst ikke bruke såpe (med unntak av for.eks dr. greve eller asan/asan mann og andre produkter beregnet på dette). Varmt vann funker utmerket alene!

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Synes fortsatt at det var rart at han plutselig trekte tilbake mye av det han skrev, slik som det med penishodet og smerter i penis osv.

En tur til legen skader garantert ikke.

Nei, skjønte at jeg ikke skulle til legen for å vaske meg :p

Trekte tilbake det med penishode fordi jeg sjekka om det egentlig var det, men det ser kun ut som det når forhuden ikke er dratt tilbake. Kanskje det vil si at det er litt mye forhud på den ene siden??`

Og, smertene er der fortsatt da :p Kun noen få plasser, men det skal visst være normalt.

Og, når jeg ikke får forhuden helt bak og dermed ikke kan vaske der, er det farlig?

Lenke til kommentar

Hmm.. kan jo tenkes at du da har litt tjukkere hud på den ene siden av forhuden.

Nei, smerter i penis er ikke normalt. Du burde dra til legen å sjekke det ut.

hvis det ligger ''ost'' helt bakerst over lengre tid er nok ikke det helt bra nei. Du kan utvikle sykdommer basert på bakterier etter hvert. Eller du kan få bettenelse (noe du kanskje allerede har grunnet tjukkelse på ene siden?) eller infeksjon.

Om det skulle vise seg at det er nødvendig å fjerne forhuden på penis og du er redd for at det svir grunnet gnikking mot bokser osv. så kan jeg si deg at det går over etter kort tid. Det er jo tross alt flere millioner av jøder som ikke har forhud og som heller ikke er plaget av dette! :)

Ta deg en tur til legen, så er du sikker!

MVH Rasch

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Bare for å forklare hvordan situasjonen er akkurat nå:

- Penishodet ser kun større ut på den ene siden når jeg ikke har dratt den bak. Etter jeg har dratt det bak ser det jevnt ut.

- Smertene er ikke sånn at jeg vrir meg i smerter men det er litt ubehagelig nå forhuden er dratt bak inne i bokseren.

Er det en eneste mulighet for å få den forhuden som sitter fast til å løsne? Har fått et tips av av jeg må runke mer og hardere, kan dette hjelpe?? Når den er på stå kan jeg kanskje dra den bak så hardt jeg bare klarer? Ikke vet jeg. VIL IKKE TIL LEGE! :|

Lenke til kommentar

Dess mer du ronker dess mer vil forhuden utvide seg. Så lenge du får den bak når den er slapp så er det ikke noe farlig. Det kommer seg etterhvert :) Men ikke ronk så det er ubehagelig. Det er det ingen mening med :)

Penishodet er veldig ømt, og det er vanlig at det kan gjøre vondt når det gnir åpent mot boxeren.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Dess mer du ronker dess mer vil forhuden utvide seg. Så lenge du får den bak når den er slapp så er det ikke noe farlig. Det kommer seg etterhvert :) Men ikke ronk så det er ubehagelig. Det er det ingen mening med :)

Penishodet er veldig ømt, og det er vanlig at det kan gjøre vondt når det gnir åpent mot boxeren.

Det er aldri et problem å dra det bak men alltid er litt av ene siden dekt, kanskje 15 % som henger igjen, kun på den ene siden! Betryggende at det kan gjøre vondt ! :)

Hvis kanskje 15 % av penishodet alltid er dekt med forhud, er det farlig? Hvis ja, prøver jeg å dra det så helvettes hardt jeg klarer! :p Eller er det noe som kan løsnes etter hvert av seg selv?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...