Lunden90 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei! Jeg har et 350D som jeg lurer litt om. Som regel hvis jeg bruker blitz i mørket så pleier den som regel å blinke mange ganger før jeg tar bilde. Lurer på hvorfor det gjør det? Noen andre som har samme erfaring? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Bruker blitslys som hjelpelampe til fokus? Lenke til kommentar
krikol Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nå er ikke eg noen ekspert, men tror det er fordi den søker etter punkter for å fokusere;) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 hmm, 350d har vel eget fokuslys... er det det som blinker og ikke blitsen? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Sikker på at ikke red-eye-correction er på? På min D40 tror jeg at den gjor at blitsen fyres av noen ganger før bildet tas. Dessuten fungerer er det som en del av lysmålingsprosessen at den kommer med noen "pre-flashes". Trodde ikke at blits brukes som AF-lys, men på den annen side er jeg ikke helt sikker på det. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Sikker på at ikke red-eye-correction er på? På min D40 tror jeg at den gjor at blitsen fyres av noen ganger før bildet tas. Dessuten fungerer er det som en del av lysmålingsprosessen at den kommer med noen "pre-flashes". Trodde ikke at blits brukes som AF-lys, men på den annen side er jeg ikke helt sikker på det. Lysmålingen i TTL skjer så kjapt at det ikke merkes med det blotte øye, så det er nok red-eye correction som er aktivert i dette tilfelle. Som et lite apropos har jeg etter flere år registrert at ca 5-10% av befolkningen er såkalte "blunkere" som akkurat rekker å blunke når TTL-brukes. Dette skjer konsekvent, men kan unngås ved å ta "test-blinket" i blitsen litt før man faktisk fyrer av blitsen (kameraet har som regel en funksjon for dette). Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Rimelig sikker på at det er kameraet som prøver å finne fokus ved hjelp av blitsen. Mener å huske at det ikke er noe valg for røde øyne på 350D. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg sitter ogås på et 350D, og det fyrer av blitsen noen ganger i mørket for å fokusere. Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det samme skjer med mitt eos 400d. Blinker mange ganger når jeg holder knappen nede (rett før bildet blir tatt).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå