Gå til innhold

Billig Wah Wah pedal

pannekaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Styr unna. Enkelt og greit.

Du får det du betaler for som med alt anna. Den billegaste pedalen eg kan drøye meg til å anbefale er crybabyen nevnt over. Nesten så eg er litt usikker på den òg. Ein god wah kostar.

Så lenge du ikke er proff duger Dunlop Crbaby i lange baner...

Lenke til kommentar
Prøv en sånn Behringer, du. Ikke forvent deg verdens beste Wah, eller den mest solide i forhold til holdbarhet, men at den ikke er brukbar er bare tullprat.

Det er mange gitarister som spiller fletta av Kim som har Behringer på pedalbrettet, for å si det sånn.

Behringer er ikke noe jallamerke. Men som med alt annet, du får det du betaler for ;)

Lenke til kommentar
Det er mange gitarister som spiller fletta av Kim som har Behringer på pedalbrettet, for å si det sånn.

Jo takk for det. :)

Men eg står fast på at Behringer Wah'en er close to useless. (tube-driven er bra) Likegreit å køpe ein litt god ein istaden for å først kjøpe ein billeg for så å kjøpe endå ein.

Enkelte set pris på godt utstyr, andre ryr seg ikkje. Eg er utstyrsfreak og tykkjer at alle andre burde vere det. Lev med det, for slik kjem eg til å vere.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at det plastik-chassiet som Behringer wahen sitter i ikke tåler særlig mye...

Og på en så billig wah kommer man nok fort til å oppleve problemer med potmeteret.

Når en Vox koster rundt 900 og en Crybaby kan fåes fra 900 synes jeg heller man bør satse på det. Hvis du kjøper en Behringer, og finner ut at dette var noe du likte, og du vil fortsette med wahwah, bør du gå et hakk opp og kjøpe en Crybaby eller Vox. Og da taper du jo på den Behringeren, som jeg tviler på at du vil få solgt, Men kjøper du først en Vox eller Crybaby, og ikke vil ha den, får du solgt den uten særlig tap.

Lenke til kommentar

Nåja, denne "kvalitetspedalen" (Dunlop)dere reklamerer av, har for vane å være belemret med flere feil- ett av dem er at potmeteret slites ut fort. En annen sak er at konstruksjonen av PCB medfører at pedalen blir helt død, men det er en annen sak.

Siden den koster dobbelt så mye som B- pedalen, er den nok helt sikkert dobbelt så bra.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv en Crybabe, siden tidlig 90-tall. Pot'et gikk til de evige jaktmarker ganske så tidlig, og jeg erstattet det med et "Hendrix"-modda pot. Siden har det bare vært fryd og gammen. Det handler om å finne det lille området som funker, altså det amerikanerne og noen norske gearheads-wannabes kaller The Sweet Spot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...