Gå til innhold

HASTER! Kjøpe bærebar PC i morgen/mandag!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal mest sannsynligvis kjøpe bærebar pc i morgen, men trenger litt tips da jeg er helt blank på dette!

Jeg skal i alle fall bruke dataen til mye surfing, en del div programmer som word/exel/musikkprogrammer ++, en del spill (Da spesielt FM og LITT CS), og se film. Det er gaske viktig at dataen kan kjøre FM, musikkprogram og noen internettsider samtidig, da dette er en stor vane for meg!

Jeg tenker en pris på 6000, men går gjerne litt ned i pris også. I værste fall kan jeg øke med en 1000lapp.

Noen forslag til PC?!? Jeg har titta litt på denna, men som sagt så har jeg relativt lite peiling!

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....42&cid=5546

Holder prosessoren for spill (Football manager)/musikk/internett samtidig?

Håper noen kan hjelpe meg. Er ganske rådvill!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVor stor forskjell er det på disse pc-ene da?

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....88&cid=5546

Har grafikkortet mye å si på spill som FM?

Er det stor forskjell på prosessorene? I så fall hvem er best?

Hvor stor forskjell er det på et 6-cells og et 8-cells batteri?

Noe annet som er vedrt å merke seg av forskjeller? Noen andre forslag til pcer? Er åpen for alt!

Endret av Kridal
Lenke til kommentar

Spiller du på en bærbar spiser den fort batteri, så jo større kapasitet jo bedre er utgangspunktet.

Det er et par viktige forskjeller mellom de to maskinene - den ene har Intel GMA X3100 grafikkort, og det vil du ikke ha om du skal spille. Den andre har Nvidia GeForce 8600 som er et vesentlig bedre grafikkort. Det bruker mer strøm - og det er nok en viktig grunn til at det er mer batteri.

Kjenner ikke maskinen i seg selv, men rent generelt vil jeg si at det kan være lurt å ha litt is i magen når det gjelder kjøp av laptop.

Det er ikke lenge til skolestart, og tror jeg nok det blir kjørt mange kampanjer på bærbare slik at du får en minst like god - eller bedre maskin dersom du har anledning til å vente en mnd.

Dersom du kan vente - bruk tiden til å sette deg litt inn i hva du trenger osv - det øker sannsynligheten for at du gjør en bra handel. Det kan være store kvalitetsforskjeller på bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...