noesIdel Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei jeg skulle gjerne kjørt en dll i system32 fra et av mine c++ programmer. Send gjerne med hvordan man kjører den funksjon i dllen også. Det jeg skal er å bruke dsound.dll til å spille av en wav fil (eller 2). Takker for svar. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Les deg opp på COM. Hint: /* #pragma comment(lib, "libname.lib") classInLib->MemberFunction(); */ #include "d3d9.h" #pragma comment(lib, "d3d9.lib") LPDIRECT3D9 d3d; int WINAPI WinMain(...) { d3d->CreateDevice(...); return 0; } Endret 11. juli 2008 av phfjeld Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Forklarende post: dsound er en dll som hører til direct sound og det er høyst unormalt å kjøre det direkte via dll filen. Man bruker normal COM (som phfjeld nevner) så les om direct sound også. Hvis du fortsatt vil kjøre dsound directe kikk på LoadLibrary og GetProcAddress Lenke til kommentar
noesIdel Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Takker. Orker ikke begynne å surre med directx så tenker å bare loade den direkte Provde meg på directx forrige uke men fant ut att det ikke var noe for meg så skal bare bruke denne sammen med OpenGL. (GL er jo bre et grafisk biblotek og så vidt jeg vet så har den ingen lyd funksjoner) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Takker. Orker ikke begynne å surre med directx så tenker å bare loade den direkte Provde meg på directx forrige uke men fant ut att det ikke var noe for meg så skal bare bruke denne sammen med OpenGL. (GL er jo bre et grafisk biblotek og så vidt jeg vet så har den ingen lyd funksjoner) Det å laste DS direkte er overhode ikke enklere hvis det er det du tror. Hvis du trenger et lyd API sammen med OpenGL så kan du jo kikke på OpenAL Lenke til kommentar
noesIdel Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Ok Prøver OpenAL har du noen eksempler på hvordan jeg enkelt spiller av lyden "enfil.wav"? Og hvor finner jeg implementasjonsfilene til OpenAl? Endret 12. juli 2008 av Hagenz Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ok Prøver OpenAL har du noen eksempler på hvordan jeg enkelt spiller av lyden "enfil.wav"? OpenAL Tutorial (ALUT wav avspilling) Og hvor finner jeg implementasjonsfilene til OpenAl? http://www.openal.org/downloads.html lykke til Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Takker. Orker ikke begynne å surre med directx så tenker å bare loade den direkte Provde meg på directx forrige uke men fant ut att det ikke var noe for meg så skal bare bruke denne sammen med OpenGL. (GL er jo bre et grafisk biblotek og så vidt jeg vet så har den ingen lyd funksjoner) Jeg mente ikke å blande inn DirectX, Direct3D-eksempelet var nettopp det - et eksempel. OpenAL burde fungere fint med OpenGL. Lykke til. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Les litt opp om LoadLibrary på msdn så finner du nokk fort ut hva du trenger å gjøre - Aleksander - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå