Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slår seg av etter 10 sekunder

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter at jeg satt på ny vifte på skjermkortet, og i tillegg ny CPU-vifte, så ble det ikke akkurat som jeg hadde håpet.

Jeg startet den... Så kommer det et pip.. Etter 10 sekunder til, så slår den seg av.

Jeg prøvde å bytte til den gamle CPU-vifta, men det samme skjedde... Prøvde også å starte uten skjermkortet i, men problemet var der enda.. Hvis jeg slår på PCen igjen rett etter at den har slått seg av, så varer det ikke mer enn 2 sekunder før den slår seg av igjen.

Hva tror dere det kan være?

Endret av U-F!G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For mye da...

Skal veldig lite , som et knappenålshode :thumbup:

Såå.. Du tror det er derfor den slår seg av sånn plutselig, etter 10 sekunder, uten feilmeldinger?

Hmm.. Høres ut som noe med strømforsyninga.

Prøvde å kjøre den med bare én harddisk, og hovedkortet (med CPU og RAM på selvfølgelig). Altså, minus 2 harddisker, skjermkortet, og DVD-ROMen, men det hjalp ikke det heller.

EDIT: Prøvde å bytte CPU. Men problemet var der enda..

Jeg la merke til at CPU-vifta er litt løst. Grunnen tror jeg er pga den plata bak hovedkortet. Var ikke sånn før. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg satt jo på vifta helt riktig..

EDIT2: Jeg har bestilt nytt hovedkort, så da får jeg faktisk se om HK var årsaken til problemet.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det høres kort og godt ut som om at CPU blir for varm slik at BIOS foretar en emergency shutdown. Det skal ikke være noen som helst form for mellomrom mellom cpuens kontaktflate og viftas kontaktflate foruten kjølepastaen.

Rekker du å ta turen innom bios for litt hardware-monitoring før maskina slukner?

Lenke til kommentar
Det høres kort og godt ut som om at CPU blir for varm slik at BIOS foretar en emergency shutdown. Det skal ikke være noen som helst form for mellomrom mellom cpuens kontaktflate og viftas kontaktflate foruten kjølepastaen.

Rekker du å ta turen innom bios for litt hardware-monitoring før maskina slukner?

Det var hovedkortet som var defekt. Ellers takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...