Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blinker svart når jeg er inne i program. Igjen...*Løst*

Anbefalte innlegg

Jeg har Gigabyte GA-X48T-DQ6

Gigabyte GeForce GTX 280

Intel Core 2 Quad Q9450

OCZ DDR3-1800 Platinum 2048 MB (2x1024 MB

Når jeg går inn i explorer/firefox/conan f.eks. så blinker skjermen i et sekund eller 2. I perioder så blir det blinking med 100 ms mellomrom, og det er umulig å gjøre noe. Når jeg trykker ctrl+alt+delete så slutter blinking. Noen anelse om hva som er problemet?

Edit: Ny info senere i tråden

Endret av cbs77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det kommer litt dårlig frem hva som er problemet. Det begynner bra. Skjermen er helt ok uten problemer. Etter 10 min i Conan f.eks, så blinker skjermen helt svart. Først et lite blink, så flere blink, og de blir lenger og lenger. Om jeg ikke kommer meg ut av programmet i tide blir det så mye blinking at det er nesten umulig å komme meg ut av spillet. Om jeg starter task manager, så forvinner blinking. Om jeg da forsøker å starte f.eks firefox så begynner den ukontrollerte blinkingen igjen. Sjekket bios, og temperatur på system og cpu lå på rundt 30-40 grader. Harddiskene eller skjermkort fant jeg ingen temperatur på, men GTX280 har standardkjøler og virker "skjermkortvarm". HDD virker veldig varme.

Er det mulig at HDD kan skape et slikt problem?

Edit: Temperatur skjermkort: 48 grader.

Om jeg skal prøve å beskrive problemet mer så er det som om PC prøver å bytte display, selv om jeg kun har 1 skjerm.

Om jeg restarter PC så kan får jeg nye 5-10 min i fred før PC får nytt epileptisk anfall. Når jeg minimerer alle program så slutter blinkingen.

HJELP!!!

Endret av cbs77
Lenke til kommentar

Nyeste skjermkortdriver. Virker som om viften på GTXen ikke øker i takt med temperatur. Holdt på litt i Conan og skjermen begynte å flimre. Gikk ut og så på temperatur og den var 80 grader på GPU. Ikke særlig bra. Er det dette som er problemet? Høres nesten slik ut.

Blir vel nødt til å la Rivatuner styre viften på full guffe for å holde den levendes.

Lenke til kommentar

virker som du har fått et "mandags kort" , jeg fikk min GTX 280 for 2 dager som siden og den går som en klokke holder seg på 40 grader, når jeg starter cod4 eller Crysis så går den opp på 60-65.Helt rått kort . kan være produksjonsfeil på kortet ditt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk nytt skjermkort på fredag. Denne gangen 4870x2. Alt fungerte fint, en stund. Så begynte skjermen med svart blinking igjen. Det kan ikke være produksjonsfeil med samme symptoner?

Det er ikke overopphetning. Etter en runde i AoC med alt på maks, så lå temperatur på 86. Vifta regulerte seg ikke mer enn opp til 50 %. Prøvde å ha ASUS doctorprogram på, men det førte kun til at vifta gikk på 100% hele tiden og det bråker noe vanvittig. PSU er modulær så jeg byttet mellom to mulige plasseringer av 6 pins til skjermkortet. Er likevel ikke helt sikker om det betyr at kablene til skjermkortet er på to forskjellige 12V rails.

Er 720W Enermax for svak for denne PCen? GTX280 bruker mindre strøm, men det blinket mer på det kortet. Det oppstår heller ingen artifacts før blinking, noe som burde indikert for varm GPU.

Jeg begynner å bli veldig frustrert over dette problemet.

Så for å oppsumere spørsmålene mine:

Kan det være for svak PSU?

Er det mulig at begge kablene går på samme 12V?

Er det enda et dårlig kort jeg har fått?

Kan det være hovedkortet mitt som er feilen?

Finnes det noen annen fornuftig forklaring?

EDIT: ENDELIG funnet løsningen. Det er Samsung SyncMaster 204B som er problemet. Skal bestille en ny skjerm, men i mellomtiden så tvinger jeg skjermen til å kjøre 59Hz. Tror det kan fungere. Det er visst et eller annet med skjermens DVI og High-end skjermkort...

Endret av cbs77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...