kewell79 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 TOMTOM kommer veldig snart til iPhone Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Håper en moderator kan komme og slette litt innlegg og gi advarsler. Så vidt jeg kunne forstå skulle dette være en saklig tråd med for det meste objektiv informasjon, ikke enda en av fanboy-trådene... Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har sett og lest litt rundt nå og det ser ut som det kan bli en Diamond på meg og. Har flere kompiser som har Iphone og jeg syns den bli vel litt stor, + jeg liker ikke helt det Mac konseptet med Itunes greiene. hmm ja va ikke så mye jeg hadde og si da men Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Et svært usaklig inlegg, samt tre innlegg som svarer på dette er slettet. Vi trenger ikke innlegg kun ment for å provosere. Forumet er til for å diskutere, men man skal alikevel utvise en viss grad av folkeskikk. Retningslinjene punkt to sier det greit: 2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Å si at en mobil pisser på en annen faller ikke under verken saklig eller høflig. Snorre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9ISx64Kq Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Når det kommer til funksjoner er det ikke til å komme utenom at HTC Diamond banker Iphone. Her er noe av det du finner på HTC som Iphone ikke har: FM-radio MMS Fildeling Stereo Bluetooth Tekstbehandling Videoopptaker 3,2 megapiksler kamera Kompakt størrelse Messenger-klient Videosamtalemulighet Full multitasking Fritt operatørvalg uten avtalebrudd Nedlasting og lagring av filer Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner Valgfritt og komplett navigasjonssystem (ikke bare et kart) Java Flash Kan brukes som modem til laptoppen Listen over Iphone-funksjoner du ikke finner i HTC Diamond er atskillig kortere: Stor skjerm Dual touch Gjennomført berøringsnavigasjon Integrert applikasjonsbutikk 3,5 mm tilkoblingsport Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er det noe jeg savnet på ipod touch så var det muligheten til å laste ned og lagre filer og bilder fra nettet. hvis jeg ønsket en ny bakgrunn, måtte jeg hente ned bildet på min egen pc, og så overføre...tungvint. Har installert TOMTOM 7 med kart over scandinavia, og funker som bare det i bilen. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Syns HTCen er meget sluggish. Og scrolle muligheten i telefonkatalogen ved å dra fingeren nedover er ufattelig jalla. Syns også at touchfølelsen går fortsatt under trykkfølsom istedenfor berøring da man faktisk må"trykke" litt for at den reagerer (Dette sammenlignet med iphone sin følsomhet). Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Når det kommer til funksjoner er det ikke til å komme utenom at HTC Diamond banker Iphone. Her er noe av det du finner på HTC som Iphone ikke har: FM-radio MMS - Dette kan iPhone Fildeling - vet ikke helt hva du tenker på her, men man lett hente filer inn og ut av denne telefonen Stereo Bluetooth Tekstbehandling Videoopptaker - Dette kan iPhone 3,2 megapiksler kamera Kompakt størrelse Messenger-klient - Dette kan iPhone Videosamtalemulighet Full multitasking Fritt operatørvalg uten avtalebrudd - Dette er da ikke feature! Nedlasting og lagring av filer - Dette kan iPhone Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner - i version 2.0 kommer det egen SDK så har blir det snart andre boller. Valgfritt og komplett navigasjonssystem (ikke bare et kart) Java Flash Kan brukes som modem til laptoppen Listen over Iphone-funksjoner du ikke finner i HTC Diamond er atskillig kortere: Stor skjerm Dual touch Gjennomført berøringsnavigasjon Integrert applikasjonsbutikk 3,5 mm tilkoblingsport - Bred tilgjengelighet av produkter - Mange produsenter lager ipod/iPhone støtte for bil/stereo/pc og mer. Vel, dette stemmer da ikke så veldig. Masse av dette kan lett fikses. Har redigert litt på lista di. Og det finnes garantert mer som HTC kan og ikke iPhone (og motsatt). Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 I bunn og grunn er det helt forsjellige mobiler og bruk vi snakker om. Har en HTC sjøl fordi jeg føler at Iphone har blitt en motesak og er egentlig en MP3 spiller med mobil og kamera! Det er snakk om begrensinger med lagring i Diamond men ser ikke dette som ett problem. Har ikke tenkt og fylle opp telefonen med allslags ubrukelige program. Dette er noe man legger opp til sjøl. M Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Forøvrig har iPhone enda værre batterikapasitet enn Diamond, og her er det ikke muligheter for utvidet batteri heller. Men i bunn og grunn er det som flere sier to forskjellige telefoner det er snakk om. iPhone er mer enn mediatelefon med herlig mp3/video spiller, mens Diamond er mer enn proff-telefon Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Proff og proff, det kan vel begge kalles når 2.0 kommer med SDK. Gleder meg til å prøve å utvikle verktøy som jeg kan bruke selv mtp jobb osv. Selv om majoriteten av iPhone brukere er ungdommer så sikter faktisk Apple mot det mere proffe markede nå. Om jeg også husker rett så skal de nå også ha full sync og Outlook støtte. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Å skrive "dette kan iphone" fordi man kan jailbreake den og legge inn ekstra-greier blir feil... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Å skrive "dette kan iphone" fordi man kan jailbreake den og legge inn ekstra-greier blir feil... Hvorfor blir det feil når 1G i utgangspunktet MÅ jailbreakes for at den skal fungere i Norge med norske operatører? Og prøver du å si at telefonen ikke kan sende f.eks mms? Det er jo akuratt som om du må legge inn et OS på en nyformatert PC... Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Å skrive "dette kan iphone" fordi man kan jailbreake den og legge inn ekstra-greier blir feil... Hvorfor blir det feil når 1G i utgangspunktet MÅ jailbreakes for at den skal fungere i Norge med norske operatører? Og prøver du å si at telefonen ikke kan sende f.eks mms? Det er jo akuratt som om du må legge inn et OS på en nyformatert PC... Vel man forventer vel å kunne bruke produktet orginalt slik som det er! På Iphone må du jailbreake orginalen for at det skal fungere optimalt. Endret 16. juli 2008 av The_Majestic Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Nå skal det også sies at iPhone har elendig batterilevetid ved normal bruk. Med Diamond kan du ihvertfall kjøpe et utvidet batteri, mens på iPhone kan du ikke bytte det eksisterende en gang. Jeg mener fortsatt at Diamond er telefonen for "proffbrukeren", mens iPhone er telefonen for de som vil ha en elegant, lekker telefon som er suveren på musikk og media. Den faller dog for kort på SMS og Mail da du verken kan søke i mail, sende kontaktinfo, sende SMS til flere kontakter (uten 3. parts programvare), ingen copy/paste, ingen redigering av officedokumenter, og ingen synkronisering av notater med outlook. Dette er detaljer som for mange ikke betyr noe særlig, men for andre kan dette være deal breakers Lenke til kommentar
Oook Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har nå hatt 3 Diamond på ei uke. De 2 første var det feil på, får se hvor lenge den tredje varer. Makan til drittelefon. Lenke til kommentar
MG80 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kommer ikke over at det fins Mac-brukere med windowsmobile enheter i lommen. Offa... Hva skjedde med drømmen om sømløs integrering folkens. Hilsen fra Mac-bruker med Nokias S60 Symbian i lommen :-) Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Oook, kan jeg spørre hva som har feilet de? Bare av ren nysgjerrighet Endret 15. juli 2008 av bufodill Lenke til kommentar
Oook Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Oook, kan jeg spørre hva som har feilet de? Bare av ren nysgjerrighet Første var høytalern sprengt på. Andre var det feil på rammen, gikk ikke ann å spille av mp3 eller andre musikkfiler. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg utelukker iPhone rett og slett fordi det ikke er en WM-basert telefon. EDIT: Og jeg vil også legge til at en mindre skjerm med stor oppløsning er bedre enn en større skjerm med liten oppløsning. Det er jo bare å scrolle litt på Diamond'en for å zoome, det blir jo nesten det samme som å ha en stor skjerm..? Endret 27. juli 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå