Raimop Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg vurderer for tiden å bytte inn min 2005 Focus 1,6tdci GHIA i en ny Ford Kuga. Har hentet inn tilbud fra de to nærmeste Fordforhandlerne og innbytteprisen på min bil ligger fra 180-200k. Spurte forhandleren med lavest innbyttepris om hvilke rabatter han hadde å tilby, og der var svaret kort og godt at det ikke gies rabatter i forbindelse med nybillanseringer. Er det noen som har handlet nybil som vet om dette er vanlig prosedyre? En annen ting er at forhandlerne opererer med blodpris på vinterdekk/felger. Begge forhandlerne skulle ha 18.000,- for dekk og felger. Tok en kjapp sjekk på div. nettsjapper og fant ut at man uten problemer kunne få felg og dekk til halvparten. Regner med de sitter med sinnsyk avanse på disse sakene, så da burde det være en smal sak å slenge med slikt på kjøpet. Det må vel nevnes at jeg bor i Finnmark, så liten konkurranse kan vel være en faktor i dette. Håper noen har kommentarer til dette. Mvh Raimo Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 er da alltid sånn de ville jo ikke gi rabatter men de har sykt mye å gå på så du skal bare pusje på.. du burde i det minste få utstyr gratis.. hvertfall sommer å vinter hjul på alu felg.. er blod pris fordi de selger kunn orginale ford felger ( veit ikke med ford men mange andre bilmerkr) og orginale felger er sykt dyrt.. også setter de på kvaitets dekk som contintal osv.. og de har veidlene priser på sånt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg kjenner noen i bilbransjen, og de påstår at forhandlerne har omtrent 10% avanse på nybilsalg. For ti år siden fikk jeg uten videre 9% rabatt på nybil, men nå opererer de fleste forhandlere med priser hvor de ikke har så mye å gå på om de skal tjene litt på salget. Du må nok heller prøve å få bedre pris på innbyttebilen eller få med litt utstyr. De fleste forhandlerne sliter litt med bilsalget om dagen, så det er lov å prøve seg.... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ja, forhandlere har mulighet å gi rabatt, det har vel de fleste som ønsker å tjene penger på ting de selger. Men som alle andre her i verden kan ikke man bare dele ut rabatter til alle som vil ha det, spesielt hvis man ikke får noe som helst igjen for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå