Munty Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Har akkurat skaffet meg et fett program fra nVidia som heter EVGA Precision. Her er det noen tempraturmålinger og noen hastigheter og slikt. Det virker som om at det er enkelt å ovrklokke ettersom det bare er å dra en "dott" lengre opp på en strek. Så spørsmålet er: hvor langt kan jeg gå før det skader eller ødelegger kortene? Core clock på kortene mine er normalt 650 MHZ og shader clock er på 1625 MHZ. Tempen er normalt på rundt 50-52 grader når viftene står på ca 50%. Noen som veit hvor mye disse kortene tåler? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Her var det jo plenty med svar ja... Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Skjermkort tåler egentlig en del over 100 grader, og egentlig tror jeg de stopper pga strømmangel før de blir for overopphetet. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Så da kan jeg bare kjøre på litt og litt? (Jeg veit jeg må stoppe en gang) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Juster gradvis opp, kjør samtidig ATiTool scan for artifacts. Vent et minutt eller noe mellom hver gang du øker en frekvens. Start f.eks med kjerne, juster opp til du får feil, juster da litt ned igjen. Kan sikkert ta utgangspunkt i 700. Ta så minne. 8800GTS 512 har f.eks 1000 MHz/2000 MHz DDR minne så du kan trykt sette det det til 1000/2000 med en gang. Når du tror du har funnet en stabil klokk kan du f.eks kjøre en runde 3DMark06 og se etter feil. Endret 12. juli 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Takk for svaret! Nå går det så det suser! Har for sikkerhets skyld satt viftene på fullt og tatt de nedover i ventetiden for å se hva tempen ligger på. Shader clock og core clock er linka sammen så når jeg drar den ene opp går den andre opp og. Er dtte lurt å fortsette å ha på? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Det er også slik at det er et linjediagram som viser frekvensen. Shader clock diagrammet har nesten nådd toppen men dotten man drar opp for å få opp frekvensen er ikke en gang halvveis opp på linja! Hva skjer videre? Og, hvor mange MHZ tåler kortene? Jeg har ikke satt de opp mere enn 15 MHZ ennå. Er litt redd for å tulle det til. EDIT: Fungerer ATI tool greia med nvidia? Endret 12. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du kan jo gjøre hva jeg foreslår. Selvfølgelig fungerer Scan for artifacts med Nvidia ellers så ville jeg ikke sagt det. Bruker selv å klokke linked. Ingen som kan svare deg på hvor langt kortene klokker da det varierer fra kort til kort. Om du vil være på den sikre siden kan du ta en kikk på frekvensene til et av de overklokka GTS 512 kortene og bruke de frekvensene. Om du er redd klokker du ikke! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hehe... Vel, problemet nå er at jeg ikke får lasta ned programmet. Dataen inisterer på å bruke BitComet til å laste ned og ingen ting skjer. Jeg veit ikke om det har noe med BitComet å gjøre eller ikke. Har prøvd fra ATI sidene og download. Endret 12. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Har du/dere noen anelse om hvor fort eller hvor mange MHZ jeg faktisk vil merke noen forskjell? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Er det veldig viktig å søke med ATItools etter sånne feil eller hva man nå kaller det? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg gjorde akkurat en nyoppdagelse på komplett. Jeg så litt på infoen om skjermkortete mitt og der sto det at memory clock hastigheten var på 1,9GHZ. På standrden på overklokkingsprogrammet mitt sto den på ca. 1 GHZ. Hva betyr det? Dere kan se selv på komplett. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Skrev det i min første post i denne tråden 1000MHz/2000 MHz DDR Enkleste måten å forklare det på er at frekvensen dobbles siden det er DDR minne. Når det står 1000 i OC-programmet betyr det 2000 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Takk takk. Bra du er her og hjelper. Hvis ikke, hva skulle jeg gjort? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 jeg klokka for høyt opp for noen dager siden og skjermen begynte å skurre. Det endte med at jeg skrudde dataen av. Heldigvis for meg var de vanlige instillingene i bruk når dataen startet på nytt. Alt virker vanlig nå men veit dere noe om hva som kan ha skjedd som jeg ikke har merket eller no? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Mest sannsynlig/nesten garantert ingenting. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Plutselig for litt sia begynte skjermbildet å fryse seg og når den startet igjen hoppet det opp en melding om at skjermdriveren ikke svarte og at den hadde blitt gjennoprettet. Dette skjedde hele tia helt til jeg resatte hele klokkingen. Hva, hvorfor, hvordan? Var det på grunn av klokkingen? Er dt farlig? Er det et tegn på at jeg gikk for langt opp eller for fort fram? Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 For meg, så minner det der om at du får ein feilmelding pga klockingen som prøver å loade kvar gang du starter, men blir "avvist" igjen, eller noke. Men kan jo kanskje funke og avinstalere skjermkortet og instalere nye drivera. da er det jo eit fulstendig "nytt" kort for dataen.. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Jeg kan prøve det. Problemet fortsetter hver gang jeg åpner klokkeprogrammet og loader instillingene som jeg har lagret. Det virker litt ironisk at når jeg overklokker må jeg gå opp litt og litt av gangen men når overklokkingsprogrammet skal loade instillingene hopper den sikkert opp 200mhz på et sekund. Lenke til kommentar
123Lars Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg brukte Rivatuner til og clcoke mitt EVGA GeForce 8800GTS 512mb core clock : 770 mhz shader clock: 2082 mhz memory clock : 1032 mhz vifta på starter på 50% og kjører ca 75% under spilling i crysis i DX10 Endret 10. august 2008 av 123Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå