Munty Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Har akkurat kjøpt meg et skjermkort nr. to (8800GTS 512MB) og kjører disse nå i SLI. Problemet er at rett etter jeg skrudde på SLI funksjonen kutta den andre skjermen min ut og den får jeg ikke på igjen. Det er rett og slett ingen andre skjermer i skjerminstillingene. (Høyreklikk skrivebord, egenskaper osv.) Hvis jeg skrur SLI funksjonen av igjen er det mulig å skru på den andre skjermen igjen. Etter en god stund med to skjermer har jeg så og si blitt avhengig av det og vil gjerne ha min andre skjerm igjen med SLI i god behold. Noen som veit noe om dette problemet? (Beklager skrivefeil. Nytt tastatur) EDIT: Hvis mulig, hvordan kan jeg få flere enn to skjermer? Det er jo teknisk sett plass til 4. Endret 11. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Det er jo også ikke alle spill som støtter SLI. Kun de færreste. Jeg veit foreløpig kun om ett spill som støtter SLI og det er Crysis. Noen som kan si meg hvilke de andre er? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 jeg mener jeg har hørt at hvis du kjører SLI, så kan du kun bruke en skjerm.. noe jeg syntes personlig er VELDIG rart, i og med det er som du sier, at man har 4 utganger.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Du kan få flere skjermer ved å deaktivere SLI eller kjøpe deg et tredje skjermkort. http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#s7 Når det gjelder SLI-støtte var det hvertfall to moduser. Den ene gav ytelsesøkning til alle spill, uavhengig av om de var optimalisert for SLI eller ikke, og den andre gav ekstra boost dersom en slik optimalisering var gjort. Jeg anbefaler å lese litt på slizone om du ønsker mer info. Endret 11. juli 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 slizone ja... Jeg tenkte det var en egen nettside for dette. Den største grunnen til at jg lurer på dette er at broren min kjører crossfire og han har sine to skjermer. Litt rart hvis kun ATI har kommet vidre med dette og ikke Nvidia... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 slizone ja... Jeg tenkte det var en egen nettside for dette. Den største grunnen til at jg lurer på dette er at broren min kjører crossfire og han har sine to skjermer. Litt rart hvis kun ATI har kommet vidre med dette og ikke Nvidia... Lastet ned nyeste driver? Eldre nvidia driver har bare støtte for 1 skjerm iallefall. Ellers kan du jo se om du ser 2 skjermer inne på nvidia kontroll panelet. Evt bytte begge skjermkabelene til samme skjermkort, om ikek det går har du 1 skjermkabel på hvert skjermkort. Age of Conan støtter sli (tror jeg). Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Jeg får ikke opp noe alternativ for 2 skjermer (eller flere) i det hele tatt. Når jeg holder musepkeren over der hvor det står "ikke SLI" står det nederst på sia om hva det brukes til. Der står det "brukes til å kjøre flere monitorer/skjermer", men det står ingen ting om at man ikke kan ha to eller flere skjermer når man holder musepekeren over "aktiver SLI" greia. Så hvis noen snubler over en oppdatert programvare som gjør at man kan ha flere skjermer i SLI, si ifra til meg! EDIT: Noen skrivefeil! Endret 12. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Har funnet ut noe nå! Hvis man slår på SLI så "konsentrerer" GPU'ene seg om EN skjerm. Men hvis man har slått av SLI hopper det plutselig opp 4 skjermer i skjerminstillinger! Kjører selv 3 skjermer nå. Det er ganske rått! (og unyttig) Jeg får vel bare slå på SLI når jeg skal spille SLI spill... Noen som har funnet non flere spill som kan kjøre SLI? Crysis og Age Of Conan hittil. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 http://www.slizone.com/object/slizone2_game.html Den lista er litt gammel, men det er flere spill enn de som står på den lista i linken. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Se her ja... Akkurat hva jeg trengte EDIT: På lista, er det alle eller bare de med pil bak? Endret 14. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Alt av OpenGL og Direct3D får fordeler av SLI. SLI har to modes, alternate frame rendering (AFR) og split-frame rendering (SFR) og noen spill yter bedre under den ene og andre bedre under den andre, den listen der er bare spill som selv velger optimal mode selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå