mpolden Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Av en eller annen grunn så får jeg ikke avslutta Windows når jeg bruker P5Q Deluxe. Kjører Windows XP x64 SP2 med oppdaterte drivere, BIOS og Windows-oppdateringer. Restart fungerer normalt, men jeg får altså ikke avslutta på vanlig måte. Når jeg avslutter går Windows gjennom alle de vanlige "stadiene" ("Saving user settings", "Shutting down Windows" osv.), men etter at dialogene forsvinner så blir bakgrunnen blå og enkelte komponenter blir slått av (tastaturet, mus). Det virker som om den kommer bare sånn halvveis i powerdown. Tror det er samme problemet som er beskrevet i denne tråden. Har prøvd det som er nevnt der, men det virker ikke som om det er Marvell-driveren som er årsaken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Endre power settings i BIOS fra S3 til S1 state. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Vær også obs på at den røde knappen er default satt til "suspend to ram" i Vista. Bruk trekanten(pila) ytterst til høyre og velg shutdown. Du kan endre virkemåten til den røde knappen under power settings advanced i kontrollpanel. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Endre power settings i BIOS fra S3 til S1 state. Får samme problemet. Kjører XP x64, ikke Vista. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Sorry - tenkte Vista64 jeg.. Se på WOL i ethernett driveren (configure/advanced) at det er "disabled/none" Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Får fortsatt ikke avslutta. Prøvde også og deaktivere Marvell-kontrolleren i BIOS, men det gjorde heller ingen forskjell. Akkurat det samme skjer i safe mode også. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Løste problemet ved å fjerne og avinstallere driveren til Marvell SATA-kontrolleren (MV61xx) og i stedet installere standard Windows driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå