Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barndomsforelskelse når man er i forhold

Gjest Ikkenå

Anbefalte innlegg

Gjest Ikkenå

Hei

Jeg er en mann på 27 år som er sammen med en jente på 26. Vi er samboere og ser for oss en framtid sammen. Men det er alltid noen riper i lakken.

Hun har en barndomsforelskelse som hun alltid har ønsket seg. Han er egentlig ikke intrisert i henne. De har hatt seksuell kontakt, dog ikke samleie.

Vi er samboere nå men flyttet til ett nytt sted om en ukes tid. Da har vi planlagt å innvitere noen venner. Og en av vennene er denne barndomsvennen (de spiller forresten samme online pc-spill så snakker litt sammen der samt facebook). Hun har selv sagt at hun har sterke følelser for han, men at det er meg hun ønsker å dele livet med sier hun.

Måten hun fikk han innvitert på var at hun sa at hun ønsker å spleise henne med en av venninnene sine. Så han kommer nok han... Men så vet jeg så inderlig godt at dette er kun en del av sannheten. Hun ønsker sterkt å ha kontakt med han.

Blir det feil av meg og sette foten ned og si at det blir helt uaktuelt at han kommer på besøk, eller bør jeg bare la hun styre på og gjøre som hun vil her?

Så har jeg også tenkt som så at man vil alltid ha det man ikke kan få, det blir mer inntenst og spennende. Skal jeg bare la de seile sin egent sjø og håpe at "det vil dabbe av"? Og han er helt tilbakeholdene når det gjelder henne. Men hadde det værste skjedd at han hadde blitt sammen med en av hennes venninner hadde jo hun automatisk fått all den kontakten hun ønsker med han siden han da blir typen til evt en venninne.

Og hun sier hun ikke forstår min situasjon.. Hun sier hun bryr seg om han siden han er en barndomsvenn og ønsker å spleise han med en og bare ønsker han godt. Så føler absolutt at hun ikke forstår meg... at jeg skal se og omgås en person hun har sterke følelser for i mitt eget hjem (jeg eier det selv men det blir jo våres). En som hun har vært forelsket i (eller kanskje fremdeles er det.. det vil nok alltid bli en del av henne)

Så i bunn og grunn.. noen andre som har opplevt intriger med tidligere (barndoms)kjærester til den man er sammen med i dag?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg engang hadde giddi og vært sammen med en kjæreste som har følelser for en annen. Dere skal jo være 2 i forholdet, og ikke 3!

Hvorfor i all verden må hun spleise dem sammen hjemme hos dere egentlig? Det finnes da utallig mange steder de andre 2 kan møtes på blind date vel? Skjønner ikke hvorfor absolutt du må sitte og se på alt detta i ditt eget hjem!

Men det er vel ikke noen vei tilbake nå som han allerede har blitt invitert, så hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ganske så observant under festen for å se om dama di oppfører seg annerledes rundt han enn du er vant til å se henne, flørtete osv.

Respektløst synes jeg! Lite hensyn til dine følelser..

Hilsen jente

Lenke til kommentar

Det er vel ganske respektløst av henne vil jeg si! Du har da all grunn til å være oppgitt/sur på henne ettersom han er en hun alltid har vært spesielt interessert i og som hun har hatt tidligere seksuell kontakt med (hva slags kontakt btw?). Sett ned foten du!! Makan til dame..

Lenke til kommentar

Hehe, hun har sterke følelser for en annen mann, men hun kan være villig til å dele livet sitt med deg? Jeg kunne ikke levd med å være trøstepremien, og det burde ingen akseptere.

Ærlig av henne å fortelle deg det, men da hadde jeg også gjort det slutt.

Lenke til kommentar
Ærlig av henne å fortelle deg det, men da hadde jeg også gjort det slutt.

Tipper det ikke er så lett å gjøre det slutt for trådstarter, de bor tydeligvis sammen og da har de gjerne vært sammen en god stund. 

Det er tråkig med barndomsforelskelser, det er en sånn ting som har vanskelig for å bli borte. Hvis du ikke vet hva slags følelser jenta di har overfor han, kan du ikke nekte han i å komme, da kunne du jo også bruke kvelden til å finne ut hva det egentlig er mellom dem. Men om hun har sagt klart at hun har følelser for ham, er det noe annet. Personlig ville jeg uansett vært veldig forsiktig med å nekte ham å komme, jeg vil ikke være alt for kontrollerende heller.

Lenke til kommentar
Hun har selv sagt at hun har sterke følelser for han (...)

Jeg vet ikke hvorfor det var noe å lure på når det står i første posten hans. Har ikke ment at det er enkelt å bryte ut av et langvarig forhold, men det kan være det eneste riktige på sikt.

Er i den situasjonen selv, så jeg vet hva det innebærer.

Lenke til kommentar

Hvis hun har følelser, som hun selv har sagt hun har, så vil de opprettholdes av at hun har kontakt med ham. Et sted inne i henne finnes det antakelig et "håp" om at han en dag åpner øynene for henne på en annen måte? Selv om HAN ikke har interesse av henne som mer enn venn, gjør det ting kludrete i og med at HUN har følelser.

Lenke til kommentar

JEG blir så sur når jeg leser det trådstarter skriver. At hun kan drive på med slikt og tro at hun kommer unna. SETT ned foten nå. Hun kan ikke holde på slikt. Først sier hun at hun har fortsatt sterke følelser for han, så forandrer hun på historien og sier at hun har invitert han for å spleise han med ei hun kjenner.

Altså hva faen, enten er hun din eller så er hun ikke din. Dere er tross alt samboere, og den oppførslen hennes er uakseptabel i mine øyner. Du bør seriøst få henne med til en sammlivsrådgiver hvis dette skal fungere ellers kan det gå den gale veien. Ballen er i ditt hjørne.

Lenke til kommentar
Gjest ikke nå

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Jeg er usikker på hva konkret følelsene innebærer, men at det er mer enn bare vennefølelser er jeg ganske så sikker på. Hadde han vært intrisert i forhold og hun hadde vært singel hadde de nok blitt sammen.

Jeg får se hva tiden bringer....

Lenke til kommentar
Gjest ikkenå
Du er ganske så sikker? Så du vet ikke?

Har dama di sagt at hun har følelser for han?

hun har ikke brukt ordene "jeg har følelser for han" det har hun ikke. Men noe er det, uten at jeg klarer helt å sette fingern på det..

Lenke til kommentar
Du er ganske så sikker? Så du vet ikke?

Har dama di sagt at hun har følelser for han?

hun har ikke brukt ordene "jeg har følelser for han" det har hun ikke. Men noe er det, uten at jeg klarer helt å sette fingern på det..

Instinkt/magefølelse heter det, og det var slik jeg fant ut at selv at damen holdt på med 2 stk bak ryggen min. Satan. :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...