Gå til innhold

Nytt hovdekort til overklokking

Anbefalte innlegg

Skal som sagt ha meg et nytt hovedkort. det som er hoved problemet mitt er hvilket chipset som er best å velge nå. Er det noen som vet om det nye intel systemet er rett rundt hjørnet? (800mhz fsb)

Er som sagt et P4 system jeg skal ha. Overklokkingsmulighet er utrolig viktig da det skal i et Vapo kabinett. Har lest en del tester på Tom`s hardware osv. men vil ha litt erfaringer fra dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P4PE eller P4GE er yppelige om du skal handle i dag.

Om du venter får du jo HK for P4/800, men kortet ovenfor og P4/533 er jo veldig gunstig nå, - det blir opp til deg om du vil kjøpe det aller nyeste av HK og CPU til høy pris, - eller handle lit senere etter lanseringen av nyhetene til under halvparten av prisen ...

Lenke til kommentar

Gigabyte 8INXP. Det er et bra hovedkort som har nesten alt, til og med Dual Bios ( ja 2 fysiske hardware bioser på hket) hehe.

For å nevne noe på kortet.

2x vifter følger med.

6x Usb 2.0

2x Slott for ekstern hard disker med 150mb sec tilknytting.

Chip EI7205 ( Nyeste )

Dual Ram 4xDimms 4Mb Gig maks

Dual Raid

Intel Hyperthreading støtte til 3.0+ Ghzt CPU ( De er de beste Cpuene før 800fsb )

8x AGP ( blant de få som støtter dette pr dags dato )

Osv...........

Kortet er bedre enn det som er anbefalt fra Asus

Link:

http://www.ocworkbench.com/2002/gigabyte/8...nxp/8inxpp1.htm

:woot::woot::woot::woot:

Eneste kjipe er at den er laget for Ram PC2100. Selv har jeg påmontert PC3200 forde den hvar så billig :) . Er ikke dette HKet bra nok for deg så bør du heller vente til 800fsb kortene kommer ut, MEN jeg tror at selv om HKene med 800 fsb kommer til brukbare priser så kommer IKKE de nye prossersorene til å være billige!!!!

Ja og glemte nesten at Overklokking software følger med så jeg regner da med at kortet er godt egnet til overklokking!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...