Genuine Genes Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde et akvarium, men det veldig kjedelig og jeg glemte å gi fiskene mat, så jeg fikk en idé om å bruke akvariet som terrarium. Jeg har alltid vært fascinert av edderkopper, taranteller spesielt. Jeg var på dyrebutikken i dag og så litt hva som var, og snakket med en som jobbet der. Det var to interessante skapninger der. Det var en chilensk tarantell, usikker på det fulle navnet, mannen i butikken kalte den bare "chileneren". Det er denne som blir mest solgt i Norge, og den er liksom veldig rolig og fin for nybegynnere. Den andre var en svart Keiser Skorpion, som jeg synes var veldig stilig. Begge to kunne holdes sa mannen, selv om jeg er fullt klar over at ingen av dem er klassiske kosedyr. Begge to kostet ca. 500 kr, så er ikke prisen det står på. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge av de to, fint om folk kan si hvilken de ville valgt, og HVORFOR. Kanskje sette opp en poll? Veldig fint om folk som faktisk vet noe om en eller begge av de to, og kan si for/mot, eventuelt hva som er best for en nybegynner i feltet som meg. Om du bare vil si "velg skorpionen, den er tøffest" så la vær, helst. Bilde/fakta av keiser skorpionen: http://members.aol.com/zwonpresentation/empcare.htm Bilde av tarantellen: http://www.chm.bris.ac.uk/motm/spider/chilerose.jpg Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Stilig da, god ide! Jeg synes du bør gå for keiser skorpionen, dette er fordi det er mye ferre folk som har skorpioner enn edderkopper/tarenteller. Skorpionen er også mer synlig, tror heller ikke skorpionen er så redd som en tarantell lykke til med valget Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hmm takker, ja du har kanskje et poeng. Skorpionen virker litt mer selvsikker og blir kanskje litt mer interessant å ha enn tarantellen. Men er likevel veldig, veldig usikker. Endret 11. juli 2008 av sportacus88 Lenke til kommentar
Sverre1990 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 hehe, skjønner... er det mulig å ha en av hver i sammen da Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Nei tror ikke det går an. Da vil de nok angripe hverandre og dø, eller dø av frykten eller fordi de ikke vil være i stand til å drepe hverandre (siden jeg da ville hatt en eller annen vegg i mellom dem.) Faktisk, så er jo det akvariumet ganske stort, dobbel størrelse av de små glass terrariene som man ser taranteller i på dyrebutikken. Om jeg hadde fått til en vegg i akvariet kunne det faktisk gå an, men luktene og sånn ville vel fått dem til å gå berserk? Lenke til kommentar
lamial Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg ville gått for tarantellen, for den har pels. Lenke til kommentar
Atatar Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 I de få tilfellene jeg har vært innom dyrebutikker, har tarantellene en tendens til å se død ut. Tror det vil bli avsindig kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ta en skorpion, de er utrolig stilige. En venn av meg hadde en tarantell men det var ganske så kjedelig, siden den lå i hula si hele tiden. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Åhh.. No fekk eg òg lyst på skorpion eller liknande. Trur eg skal skaffe meg skorpion når eg flyttar på hybel. Eg må innrømme at eg deler synspunkta til dei andre her, tarantellen har ein uvane av å krølle seg inn i eit hjørne eller noko, som kanskje ikkje er så veldig spanande. Men spinn den nett? Det må jo vere eit lite pluss Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Hvordan vet dere at ikke skorpionen gjemmer seg i hørne da? Tror ikke den er så mye mer public enn tarantellen.. Noen taranteller (vil vel egentlig tro alle eddekopper) spinner nett, men den som jeg eventuelt kjøper spinner ikke så mye tror jeg. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 En mus kan jo drepe en skorpion jo Søk på scorpion vs mouse på youtube elns.. Jeg ville gått for tarantellan. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Her snakker vi 2 mus mot ein skorpion. Musene er jo massive i forhold til skorpionen, likevel gir han dei ein skikkeleg kamp Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Haha stilig. Den eier dem jo, og de er liek big ass i forhold. Føler egentlig mest for å kjøpe skorpion, er bare at det egentlig var en tarantell jeg hadde tenkt å kjøpe, også fant jeg liksom skorpionen by accident. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hadde også valgt skorpionen. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Her snakker vi 2 mus mot ein skorpion. Musene er jo massive i forhold til skorpionen, likevel gir han dei ein skikkeleg kamp Ehh? Musene har jo 4 små tenner. Men en mus er jo større, da. Endret 12. juli 2008 av lilko Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Tviler på at det vanlig husmus som er med i filmen liko. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Så en video med en skorpion VS en katt, katten tok livet av den på sekunder, ikke akkurat fair fight da ^^ Ville valgt skorpionen. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Katter dreper alt. Ja, gå for en katt, du. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har allerede katt Hmm virker som folk flest ville ha valgt skorpion, må egentlig innrømme at jeg føler litt for det samme selv. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Husk på at ikke alle skorpioner har gift som er skapt for å drepe store byttedyr, mange som jakter på små insekter. Om dette er en av dem vet jeg ikke, tho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå