Gå til innhold

2 kanone bilder (Ett HDR)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Du har ikke vært helt heldig. Hvis du ser på den kranen eller hva det nå er i forkant av kanonen så er den halvgjennomsiktig noen steder (du ser himmelen gjennom den).

 

Ellers så synes jeg det er litt mye "glorie" rundt deler av kanonen. Vet ikke om det skyldes HDR-redigeringen eller oppskarping. Og jeg skulle likt å se litt mer i bunnen av bildet. Syntes godt du kunne fått med mer av kanonlavetten.

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg starte.

øhh.. HDR ("High Dynamic Range") kan oppfattes som bruk av en eller flere teknikker for å utnytte en større tonerekke enn hva du klarer å fange med en, og bare en, eksponering. Du har det..

Jeg er ikke sikker på hva jeg syns om bilde ditt RKR, men til å være ditt første HDR bilde. Ikke dårlig.

men jeg ser flere feil rundt om i bilde som feksempel at kanonen din er litt gjennomsiktig på kantene. ta en ekstra titt.

Men jeg likte bilde litt god.

 

Lykke til med HDR bildene..

Venlig hilsen H3nry

Endret av Henry9
Lenke til kommentar

Hva er RKR?

 

Bildet er en grei utnyttelse av HDR, selv om det ikke er en favoritt-teknikk for meg når den brukes som effekt. Men dybde-effekten gjør at det ser litt ok ut. Er forøvrig enig med Sutekh at du har vært litt teknisk uheldig. Du kommer neppe til å slippe et slik bilde gjennom sensuren når du blir mer erfaren. Da tenker jeg spesielt på den kranen. Jeg er ikke helt sikker på det med lavetten, dog. Den er kanskje ok.

Lenke til kommentar
Hva er RKR?

 

Bildet er en grei utnyttelse av HDR, selv om det ikke er en favoritt-teknikk for meg når den brukes som effekt. Men dybde-effekten gjør at det ser litt ok ut. Er forøvrig enig med Sutekh at du har vært litt teknisk uheldig. Du kommer neppe til å slippe et slik bilde gjennom sensuren når du blir mer erfaren. Da tenker jeg spesielt på den kranen. Jeg er ikke helt sikker på det med lavetten, dog. Den er kanskje ok.

 

Hva er lavetten og dog?

Lenke til kommentar
Hva er RKR?

 

Nicket til trådstarter?

 

Enig med de andre; synd at du har vært ustø på hånden når du tok bildet(gjennomsiktig).

 

Dog er et uttryk brukt ganske ofte. f.eks "Jeez like I saw this dude fall but he was ok, lolololol. Ouch tho!"

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Stativ er ordet. Lavetten er "stativet" til kanonen. Og stativ er noe du burde bruke også. HDR krever sitt utstyr. Et kamera med optikk og et stativ. Du drar ikke utpå havet uten riktig utstyr. Du fotografer ikke bilder i en perfeksjonistisk genre uten riktig utstyr. Den minste lille feil kan senke et slik bilde.

 

Men du har gjort et godt forsøk. Håper du prøver deg på andre genre også, og viser det til oss.

Lenke til kommentar

Kunne du forklart din fremgangs måte på det første bildet. Det første som slo meg var at grafikken i Conan (Age og conan) var helt genial på pcen din, hele settingen så 3d generet ut.

 

Om du fremdeles vill jobbe med akkurat dette bildet ville jeg tonet ned fargene bare litt (ja jeg vet hva poenget med effekten er) så prøv deg litt frem med blur effekter for å runde av kantene som fikk vell meg til å tro bildet var en screen capture fra ett avansert dataspill...

 

Dog = Er et annet ord for allikevell i mitt vokabular.

 

Om du bruker Raw format på bilde 2 ville jeg prøvd å justere opp "Fill light" for å få for grunnen litt ut av mørket uten å hvite ut himmelen (dette funker ikke alltid men det er verdt å forsøke om du ikke allerede har gjort det)

Lenke til kommentar
Kunne du forklart din fremgangs måte på det første bildet. Det første som slo meg var at grafikken i Conan (Age og conan) var helt genial på pcen din, hele settingen så 3d generet ut.

 

Hva har dette med Age of Conan å gjøre?

 

Edit: nvm, leste posten din mer nøye..

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...